Ujian Kemasukan Sekolah Berasrama Penuh (UKSBP) Tingkatan 1 2020

Ujian Kemasukan Sekolah Berasrama Penuh (UKSBP) Tingkatan 1 2020 | Pagi semalam lepas solat subuh KakYa teringat mengenai UKSBP yang akan dijalankan pada bulan Oktober 2019. Seingat KakYa untuk semakan UKSBP tarikh yang diberikan adalah pada 4 Oktober hingga 11 Oktober 2019. 4 Oktober baru baru i KakYa dah check tapi takde keputusan lagi. Jadi pagi semalam KakYa terus terjah laman sesawang  KPM  untuk buat semakan pusat UKSBP Iman.  Alhamdulillah Iman akan menduduki ujian saringan kemasukan pada hari Isnin 14 Oktober 2019 disekolah yang telah KakYa pilih waktu mengisi borang. Dapat pulak sesi sebelah pagi. Alhamdulillah syukur. 


Korang yang dah daftar untuk kemasukan sekolah berasrama penuh dah buat semakan ke belum untuk tarikh dan waktu anak anak akan duduki ujian nanti? Kalau belum, jangan lupa buat semakan sekarang. Terjah lawan sesawang KPM untuk semakan. Good luck untuk anak anak yang akan menduduki ujian kemasukan sekolah berasrama penuh bermula 14 Oktober sehingga 18 Oktober 2019. Kalau korang nak tahu untuk UKSBP nanti soalan berasaskan IQ,  EQ, SQ dan pengetahuan am. Ujian ni untuk sekali seoramg sahaja dan takkan ada ujian ulangan untuk calon yang gagal. Jadi paatikan calon buat yang terbaik.

Ok KakYa nak pesan jugak ni kat korang, PENTING tau! Jangan lupa hari ujian nanti bawa bersama kad pengenalan calon dan juga slip menduduki UKSBP yang dicetak dari laman sesawang semakan UKSBP. ingat tuuuu jangan lupa pulak bawak dua benda penting ni nanti.

Catat Ulasan

2 Ulasan

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.