Amalkan Zikir Ya Bariq Untuk Memudahkan Setiap Urusan

Amalkan Zikir Ya Bariq Untuk Memudahkan Setiap Urusan | Ustazah Asma' Harun ada titipkan satu zikir dalam ceramah beliau. Setiap pagi selepas subuh atau sebelum subuh atau bila bila masa seawal pagi, amalkan zikir Allah "Ya Bariq" .

Amalan Zikir Mudahkan Urusan Seharian, Zikir Harian, www.akifimtiyaz.com, zikir asma al husna

Ya Bariq 


'Allahumma Ya Bariq, Ya Bariq, Ya Bariq, Ya Bariq ....' hingga 40 kali dan tutup dengan doa "Ya Allah aku serahkan hidupku, anak anakku, suamiku dan seluruh kehiduapanku untuk diaturkan olehMU Ya Allah, untuk diuruskan olehMU Ya Allah".

Amalkan setiap pagi, insyaAllah walau sesibuk manapun urusan kita, Allah pasti bantu untuk memudahkan setiap urusan kita.

Maksud Ya Bariq


Ya Bariq adalah salah satu daripada 99 Nama Allah yang membawa maksud " Yang Maha Merancang " . Ya Bariq Yang Maha Merancang  dan mengatur kejadian alam, merancang kehidupan manusia dan perjalanan seluruh makhluk di dunia ini. Sesungguhnya perancangan dan pengaturanNya sangat hebat dan cukup sempurna. 

Ya Allah Ya Bariq Allah Yang Maha Merancang 


Ya Allah Ya Bariq Yang Maha Merancang. Emgkaulah yang merancang dan mengatur kejadian alam ini. Engkau tuhan kami yang merancang kehidupan kami dab Engkau juga merancang perjalanan seluruh makhluk yang ada  di dunia ini. Sesungguhnya pengaturanMu Ya Bariq sangat sangat hebat dan sempurna. Aamin aamin. 

Tanda Sayang,
Lya ❤
www.akifimtiyaz.com

Berminat nak dapatkan buku Buku Amalan Harian Wanita Bahagia Dan Berjaya, korang boleh tekan link kat bawah;

wasap.my/60199202004/BukuAHWBB
wasap.my/60199202004/BukuAHWBB
wasap.my/60199202004/BukuAHWBB

Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Asalam terima kasih zikir ini

    BalasPadam
  2. in shaa allah Lya, terima kasih atas perkongsian yang baik

    BalasPadam
  3. saya dah amalkan zikir ni hampir sbln..alhamdulillah mmg nampak ketara perubahan dlm hidup sy dan suami. syukur pd Mu ya Allah..

    BalasPadam
  4. Bacaan yg betul ya Bariq atau ya Baari atau ya Barik ye?banyak perbezaan saya tengok di google

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ejaan dalam bahasa melayu macam2 ejaan yang ada sepertimana encik tulis. Tapi sebutannya berbunyi Ya Baari'. Yang maha mengatur.

      Padam
    2. يا بارىء (yg maha mengatur)

      Padam
  5. يا بارىء (yg maha mengatur)

    BalasPadam
  6. Akk sy minta izin pinjam ye nota ni🥰

    BalasPadam
  7. Saya dah amalkan zikir ni. Tq awak. Besar pahala awak. Semoga awak terus sihat spjg khdupan dan diluaskan pintu² rzki sluas lautan dan sprti air zam² yg x prnah ptus mengalirnya. Aamiin.

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.