4 Tips Pembuka Rezeki

4 Tips Pembuka Rezeki | Alhamdulillah KakYa nak kongsikan dengan sahabat sahabat KakYa mengenai 4 Tips Pembuka Rezeki . KakYa dapat tips ni dari posting WhatsApp dan juga Mr Google . KakYa rasa sangat sangat teruja bila baca tips yang disenaraikan dan tak sabar juga ingin berkongsi bersama korang .

Bila sebut tentang rezeki kita perlu ingat satu perkara mengenai REZEKI . Rezeki tak semestinya dalam bentuk wang . Tapi rezeki boleh datang dalam pelbagai bentuk dan juga . Rezeki dalam hidup kita lain-lain . Contoh rezeki antaranya harta benda , makanan , minuman , anak , isteri , kesihatan dan dapat melakukan amal soleh seperti solat berjemaah di masjid serta hadir pada majlis ilmu agama juga di panggil rezeki .

4 Tips Pembuka Rezeki

Sebaiknya tips yang akan KakYa kongsikan ini eloklah diamalkan waktu pagi-pagi . Berikut KakYa kongsikan 4 tips pembuka rezeki . InsyaAllah , semoga apa saja yang kita hadapi Allah bukakan jalan kehidupan , dipermudah dan lancar . Aamin aamin .

1. Baca surah al-Fatihah ( 7x dengan niat sedekah untuk insan-insan kesayangan )
2. Baca surah al-Fath ( ayat 1-5, 3x )
3. Baca selawat Fatih (3x)
4. Zikirkan Ya Allah Ya Fattah (33x)

Amalkanlah masa tengah bersiap-siap nak pergi kerja atau waktu uruskan keperluan keluarga. Pakai baju . Bersarapan .  Start enjin kereta . Perjalanan ke tempat kerja . Sehingga sampai ke destinasi . InsyaAllah . Dengan izin Allah . Semua aktiviti yang kita usahakan hari itu , Allah uruskan sehabis mudah.

TIPS 1 : Surah Al-Fatihah

* Al-Fatihah ( Pembukaan ) dan juga digelar Ummul Kitab ( Ibu Kitab bagi Quran ).
* Selalu dengar , sedekahkan al-Fatihah untuk mereka yang tersayang . Sejauh mana kita amalkan ? Kerap mana kita buat ? Konsisten atau tak setiap pagi ? Selepas menunaikan solat ?
* Jika dibaca surah yang dah jadi kelaziman ni ( sebab tiap rakaat solat , wajib baca ), sejauh mana kita faham dan hayati terjemahannya ?
Jom mulai hari ni , kita perkemas bacaan al-Fatihah kita . InsyaAllah ada bonus menanti dari Dia.


TIPS 2 : Surah al-Fath ( ayat 1-5 )

Berikut terjemahan surah al-Fath . Baca dan hayati terjemahannya . Sungguh , Allah sebaik-baik Penolong . Hanya kepadaNya kita mohon pertolongan . Jom tadabbur bersama-sama terjemahannya. Dengan nama Allah , Yang Maha Pemurah , lagi Maha Mengasihani .
1] Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu kemenangan yang nyata .
2] Supaya Allah memberi ampunan kepadamu terhadap dosamu yang telah lalu dan yang akan datang serta menyempurnakan nikmat-Nya atasmu dan memimpin kamu kepada jalan yang lurus .
3] Dan supaya Allah menolongmu dengan pertolongan yang banyak .
4] Dia lah yang telah menurunkan
ketenangan ke dalam hati orang-orang mukmin supaya keimanan mereka bertambah di samping keimanan mereka ( yang telah ada ) . Dan kepunyaan Allah lah tentera langit dan bumi dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana .
5] Supaya Dia memasukkan orang-orang mukmin lelaki dan perempuan ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya dan supaya Dia menutupi kesalahan-kesalahan mereka. Dan yang demikian itu adalah keberuntungan yang besar di sisi Allah .


TIPS 3 : Selawat Fatih

InsyaAllah amalkan 3x minimum ( buat lebih, lagi bagus sebenarnya ).
- Allah janji akan beri pertolongan , insyaAllah berkat selawat ke atas junjungan Nabi SAW beroleh rahmat dari Allah , Dia bagi tepat pada masanya . Allah tidak pernah menyalahi janji-Nya .




TIPS 4 : Ya Fattah

Zikirkan 'Ya Allah Ya Fattah' ( 33x ) . Maksudnya , Allah Maha Pembuka . Kalau dapat lebih , itu satu bonus . Yang penting , amalkan secara konsisten .

Jom kita buat dengan penuh istiqamah . Buat setiap pagi setiap hari . Usahakan niat kerana Allah . InsyaAllah keajaiban sentiasa dihidangkan di depan mata kita . Semoga menjadi ilmu bermanfaat dan selamat beramal duhai teman kesayangan .

Kredit Sumber : KaKYa dapat dari perkongsian dekat satu website tapi KakYa lupa apa nama website tersebut . Ada juga perkongsian dari group WhatsApp .

Catat Ulasan

2 Ulasan

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.