Lamido.com.my Pilihan Kedai Online Terbaru Saya

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...

LAMIDO


Sahabat boleh membeli atau menjual barang-barang yang hebat dari pelbagai jenis barangan seperti: fesyen, elektronik, barang kemas, Aksesori,buku dan bermacam macam lagi.Semuanya tersedia untuk anda dalam satu bumbung yang sama.

Sahabat boleh juga menjadi penjual bersama LAMIDO kerana ianya sangat mudah.Hanya mendaftar dan menyertai beribu-ribu orang yang telah berjaya menjual barangan pada Lamido.

Bagaimana LAMIDO Berfungsi 
Penjual A menyenaraikan item pada Lamido,hampir apa sahaja dari telefon pintar untuk aksesori komputer riba,buku-buku untuk duit syiling lama dan sebagainya.Penjual memilih untuk menerima sahaja tawaran untuk item yang menawarkan "harga Tetap" yang membolehkan pembeli untuk membeli item mereka pada harga yang telah ditetapkan.

Lamido adalah salah satu usaha yang direka untuk menyediakan pasaran yang terbaik dan paling selamat untuk penjual peniaga dan juga pembeli.Lamido berjaya mewujudkan pasaran syarikat-syarikat dalam talian yang membawa perkhidmatan yang boleh digunakan untuk perniagaan dan kegunaan harian mereka.

Cara Membeli Belah Di LAMIDO
- Sign in kat SINI 

Dear user,
Congratulations! You have joined the Lamido Community, the largest meeting-point for sellers and buyers in Malaysia!
 Please feel free to chat,ask questions and exchange advice and tips with all the members of our community. Take note of our Community guideliness and adhere to the Lamido Community values!
Keep an eye out for our emails - they will be packed with helpful tips to get you started over the next few weeks.
We hope you enjoy taking part in our Community!
Your Lamido Team

Dah dapat pengesahan email boleh la sahabat membeli belah bersama LAMIDO.Hanya login ke akaun sahabat dan sahabat bebas memilih apa saja yang sahabat inginkan..

Ok macam Lya yang pertama kali beli belah online kat sini..Mula2 naik pening jugak la nak membeli,tapi bila dah biasa senang jer rupanya nak membeli belah kat LAMIDO ni.

Ok nak tahu tak apa yang Lya beli kat LAMIDO.Ok la Lya beli satu  helikopter untuk Akif.
- 3.5 Channel SYMA S107 FULL METAL ALLOY RC HELI WITH GYROSC

Lya duk usha banyak permainan kat LAMIDO.Akif sangat suka bila tengok helikopter.Jadi Lya pilih untuk beli sebuah helikopter untuk Akif.Apalagi bermula la misi pesan memesan barangan secara online..Bila Lya dah siap buat pesanan barangan yang Lya nak beli,satu email dari pihak LAMIDO telah di hantar ke peti email Lya.Camni lerlebih kurang bunyi email tuuu...

Dear ____________,
 Thank you for buying on Lamido! You have successfully placed your order for the following product : 



Ok dah siap order dan siap buat pengesahan melalui email maka proses setrusnya yang perlu Lya buat adalah membuat pembayaran melalui akaun yang tertera kat bawah.

Langkah 1 : Bayar untuk pesanan anda (Pilih satu akaun bank)

Langkah 2: Hantarkan resit (Termasuk nombor pesanan anda!) Dan kod baucar (jika ada).

Jangan bimbang,anda dilindungi oleh Lamido SafePay !



Bila Lya dah buat bayaran akan dapat satu lagi email berbunyi camni la lebih kurang

Dear ____________________ ,
Thank you for making payment! We have received your payment for the following item through Lamido SafePay.

Pihak LAMIDO akan menghantar sekali maklumat penjual barangan yang telah dibayar sekali dengan gambar barangan yang telah Lya bayar.

Untuk 3.5 Channel SYMA S107 FULL METAL ALLOY RC HELI WITH GYROSC,Syarikat yang membekalkan produk tersebut ialah Myshop jadi pihak LAMIDO akan menghantar data myshop ke email Lya.Camni la lebih kurang ...

Data kenalan Penjual
Nama pengguna myshop
E-mel lamidomyshop@gmail.com

Selain email pihak LAMIDO turut menghantar maklum balas melalui telefon bimbit Lya.Setelah Lya membuat bayaran sepenuhnya untuk barangan yang telah Lya pilih, satu SMS pengesahan pembayaran akan dihantar terus ke telefon bimbit.Pihak penjual akan memproses barangan yang telah dibeli dan Tracking Number telah diberikan untuk Lya bagi proses penyemakan item.Cukup mudah dan senang berurusan kan ?? Hanya di hujung jari saja..Tak perlu susah payah ke sana ke mari hanya untuk membeli barangan yang kita suka.

Ok setelah barangan dihantar oleh pihak penjual,Lya dapat satu lagi email :

Dear _________________ ,
Good News! The seller has confirmed your order has been shipped.

Gambar produk yang Lya beli disertakan sekali lagi berserta maklumat lanjut mengenai pesanan Lya iaitu harga,kos penghantaran,kuantiti,tracking number,pembekal penghantaran dan juga tarikh jangkaan penghantaran...Alhamdulillah cepat betul pihak LAMIDO menjalankan tugas kan..Dalam masa satu hari jer semua ni siap di proses.


Sebaik sahaja Lya menerima produk, Lya di minta untuk KLIK LINK yang telah diemailkan kepada Lya untuk mengesahkan penerimaan barangan yang telah Lya beli.

Ok dah terima baranangan yang Lya pesan..Selamat sampai kat tangan awal dari tarikh jangkaan.Alhamdulillah sangat sangat berpuas hati dengan pihak LAMIDO.Terima kasih kerana memudahkan urusan Lya dalam mencari barangan yang berkualiti.InsyaAllah akan terus setia bersama LAMIDO.

Jika tidak menerima barangan,atau barangan adalah sama ada yang rosak,rosak berbeza daripada penyenaraian di LAMIDO kita boleh meningkatkan pertikaian sehingga 3 hari selepas menerima barangan.

Bayaran kita akan selamat ditahan dalam akaun Lamido SafePay sehingga pertikaian itu diselesaikan.Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai proses pertikaian,boleh KLIK email yang telah di hantar oleh pihak LAMIDO.

KHIDMAT PELANGGAN
Bantuan Percuma

Isnin - Jumaat (9:00-6:00)
cs@lamido.com.my
+603 2725 2888

LAMIDO .....
JUTAAN TAWARAN
MUDAH & CEPAT
PENJUAL YANG DIYAKINI

UNTUK MAKLUMAT LANJUT MENGENAI LAMIDO.COM.MY ANDA BOLEH KLIK SINI .
SEMOGA SETIAP PERSOALAN ANDA AKAN TERJAWAP ...
APALAGI JOM LA SHOPPING !!!!!
INGAT LAMIDO INGAT BLOG AKIF IMTIYAZ3

Catat Ulasan

19 Ulasan

  1. barang kat lamido ni murah² tapi yang tak bestnya setiap item ada cost post walaupun beli byk barang..tu yg xbest,,huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe tu satu yang perlu di perbaharui oleh pihak Lamido ...

      Padam
  2. nani tak pernah membeli belah dekat lamido. heheheh

    BalasPadam
  3. Biasa dengar nama Lamido tapi tak pernah tahu apa kebendanya... hehe

    BalasPadam
  4. semoga urus niaga bersama LAMIDO lancar ya lya. Apa saja perkhidmatan ada baik buruknya..pokok pangkal nya kita ken ayakin dan berusaha. apapun wajib juga hati-hati di internat. Blog Etuza sepertinya ada yang dah mencoroboh..aduh siapa nak minta tolong ni ya...

    BalasPadam
  5. Menarik nih...ok..saya tak nak terpengaruh,..hehehhe

    BalasPadam
  6. Menarik juga. Ada potensi yang agak cerah.

    BalasPadam
  7. Singgah sini ye .. nak tahu blog anda di ciplak atau tidak ? baca entry ni .. harap membantu !


    http://muhammadshahril97.blogspot.com/2015/01/apakah-itu-got-blogger.html

    BalasPadam
  8. oh,dia anak beranak lazada rupanya..harga boleh tahan

    BalasPadam
  9. Hi ... Blog walking dari segmen yang sama, no.44, second last ... Jangan lupa singgah jalan-jalan kat SiNi & Join contest kat SiNi ... Semoga sentiasa sihat & dimurahkan rezeki ...

    BalasPadam
  10. Wahhh..ada website shopping baru dahhh...
    Huhu..

    BalasPadam
  11. Baru harini aku tau Lamido ade function untuk penjual nak jual barang..

    Thanks Lya for this info.. Boleh laa aku letak iklan2 baju aku kat sane..

    BalasPadam
  12. Menarik ni... mcm2 pilihan ada skrang ni.. seronok pulak tengok ni...

    BalasPadam
  13. hehehe macam2 sangat dah sekarang ni.. banyak benar online shopping nye web.. semuanya serba mudah kekeke main klik klik saja..

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.