Kempen Pemberian Kurma Maxim Berkongsi Kegembiraan Sempena Ramadan

Kempen Pemberian Kurma Maxim Berkongsi Kegembiraan Sempena Ramadan


Maxim E-hailing mengadakan acara pengedaran kurma selama dua hari kepada umat Islam di Masjid Sultan Ahmad 1 Kuantan, Pahang. Kempen ini bertujuan untuk berkongsi semangat dan kegembiraan di bulan Ramadhan yang mulia.


Pasukan Maxim mengedarkan 600 pek kurma sekitar jam 5:00 petang hingga 6:00 petang di Masjid Sultan Ahmad 1. Mereka juga memberikan kalendar Islam kepada orang-orang masjid untuk merujuk waktu imsak dan berbuka puasa.



Program Kurma Ramadan 2024 


“Program Kurma Ramadan 2024 bertujuan merapatkan hubungan antara Maxim dengan  masyarakat di bandar ini. Di samping mengedarkan buah kurma secara percuma kepada penduduk bandar, program ini juga diharap dapat memperkenalkan Maxim kepada lebih ramai pengguna yang berkemungkinan menggunakan khidmat Maxim pada masa akan datang. Aktiviti seperti ini juga diharap dapat mempelbagaikan imej positif mengenai Maxim di mata masyarakat tempatan” Hasif Faiz Hasri, Ketua Bahagian Kuantan.


Sebagai umat Islam, kita tahu bahawa kurma adalah makanan sunnah kerana kedua-dua hadis dan al-Quran merujuk kepada buah kurma kerana Nabi Muhammad (SAW) akan berbuka dengan kurma. Malah, kurma kaya dengan nutrien seperti serat, potasium, dan vitamin, membekalkan tenaga segera, membantu penghadaman dan menambah tahap penghidratan.


“Kurma adalah permulaan penting semasa berbuka puasa, saya sangat berterima kasih untuk acara hari ini kerana Maxim menyediakan kurma kepada semua orang yang datang ke masjid. Pasukan dari Maxim juga menunjukkan penggunaan aplikasi dan memperkenalkan perkhidmatan yang akan membantu saya, terutamanya dengan pengangkutan dan penghantaran” kata salah seorang peserta acara ini.


Dengan peluang ini, Maxim E-hailing ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadan kepada semua umat Islam di Malaysia.


Info Maxim 


Maxim telah dilancarkan di Malaysia pada tahun 2019. Tempahan pertama dibuat di bandar Kuantan dan kini perkhidmatan telah beroperasi di lebih 75 buah bandar. 


Sejak tahun 2019, syarikat ini telah membangunkan teknologi berinovatif untuk menempah pengangkutan untuk penghantaran dan perkhidmatan lain, menjadikannya lebih moden, mudah diakses dan selamat. Perkhidmatan ini telah mencipta sistem  berinovatif untuk mendaftar bilangan pelanggan tanpa had bagi memproses berjuta-juta tempahan pada setiap hari. 


Aplikasi Maxim


Aplikasi Maxim adalah untuk pengguna manakala Taxsee Driver untuk Rakan-pemandu, Aplikasi ini merupakan salah satu aplikasi yang teratas. 


Aplikasi ini tersedia di beberapa platform: Google Play Store, App Store, Huawei AppGallery, GetApps, Oppo App Market, Vivo App Store and Galaxy Store.


Misi perkhidmatan ini adalah untuk sentiasa meningkatkan interaksi pengguna dan membantu orang ramai bergerak ke arah matlamat mereka!


Catat Ulasan

0 Ulasan