UPKK Subjek Sirah Di Tangguhkan

UPKK Bagi Mata Pelajaran SIRAH Pada Hari Ini 17 Jan 2024 Di Tangguhkan 


Kenyataan Media Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Mengenai Penangguhan Ujian Penilaian Kelas Kafa (UPKK) Bagi Mata Pelajaran UPKK03/01 Sirah. Berikut KakYa kongsikan kenyataan media yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM melalui website JAKIM MALAYSIA. Semoga hebahan ini sedikit sebanyak dapat memberi info kepada Ibu Ayah di luar sana. 

UPKK 2023 KERTAS SIRAH 17 JAN DI TANGGUHKAN
Dimaklumkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah memutuskan bahawa Ujian Penilaian Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (UPKK) bagi mata pelajaran UPKK03/01 Sirah yang dijadualkan pada hari ini 17 Januari 2024 (Rabu) akan ditangguhkan kepada
23 Januari 2024 (Selasa) atas isu teknikal yang tidak dapat dielakkan.

JAKIM memohon maaf atas kesulitan ini dan berdoa agar semua calon UPKK di seluruh negara dapat memberi tumpuan yang sepenuhnya kepada ujian yang sedang berlangsung. Semoga semuanya mendapat kejayaan yang cemerlang.

SUMBER : Website JAKIM 



Pihak JAKIM dalam satu kenyataan rasmi satu jam lalu telah mengumumkan perkara ini melalui pautan laman web rasmi dan juga laman sosial media JAKIM iaitu Facebook dan juga Instagram. 


UPKK 2023 KERTAS SIRAH 17 JAN DI TANGGUHKAN
SUMBER : Instagram JAKIM 

UPKK 2023 KERTAS SIRAH 17 JAN DI TANGGUHKAN
SUMBER : Facebook JAKIM 


Sehingga artikel ini di publish kat blog KakYa, pihak JAKIM di hujani lebih 2 ribu komen daripada Ibu Ayah anak anak UPKK di seluruh negara. Semoga pihak JAKIM dapat memberi tarikh yang sesuai untuk peperiksaan kertas Sirah dan mempermudahkan urusan anak anak UPKK. InsyaAllah sama sama kita doakan yang terbaik buat semua. InsyaAllah.

Catat Ulasan

0 Ulasan