Persediaan Awal Remaja Muslimah Apa Peranan Kita Sebagai Ibu Ayah

Persediaan Awal Remaja Muslimah Apa Peranan Kita Sebagai Ibu Ayah


Assalamualaikum Ibu Ayah semua. Ibu Ayah mempunyai anak perempuan berusia 6 - 15 tahun yang sudah datang haid? Atau belum datang haid tapi sudah mempunyai tanda tanda awal pada fizikal anak anak? Ibu Ayah mempunyai anak perempuan, tetapi masih tidak tahu bagaimana untuk bercerita dan memberi penerangan tentang haid dan akil baligh kepada anak anak? Ibu Ayah mempunyai anak perempuan dan sedang mencari program yang sesuai untuk anak perempuan yang sedang meningkat remaja?

Kem CUTI SEKOLAH, Kem muslimah, persediaan awal remaja muslimah, haid dan akil baligh, surah lazim, Hafazan, solat wanita, Muallimah, online

Berita baik untuk Ibu Ayah dan anak anak remaja perempuan semua, bersempena cuti sekolah kali ini Fly High Education Centre, sebuah pusat tuisyen online dan semuka tersohor di Malaysia akan mengadakan satu program khas cuti sekolah iaitu Kem Banat Solehah Persediaan Awal Remaja.

Ibu Ayah yang inginkan anak anak mendapat pendedahan khusus dan terperinci mengenai pengurusan haid dan asas fardhu ain, meningkatkan pengetahuan dalam menguruskan permasalahan haid yang betul, membuat persediaan awal sesudah akil baligh serta menjadi lebih peka tentang adab dan batas pergaulan sebagai seorang remaja perempuan, inilah program yang perlu Ibu Ayah berikan kepada anak anak. 

Program selama lima hari turut memberi pendedahan kepada talaqqi Quran, hafazan surah lazim, tajwid, komunikasi arab dan juga solat wanita.

Program Khas Cuti Sekolah : Kem Banat Solehah Persediaan Awal Remaja Muslimah


Program 5 hari cuti sekolah ini, akan bermula pada 18 hingga 22 Disember 2023. Ibu Ayah yang berminat untuk daftarkan anak anak, jom penuhkan hari cuti anak anak anda dengan aktiviti yang bermanfaat bersama Muallimah Nur Hannah dan Muallimah Humairah.

Kem CUTI SEKOLAH, Kem muslimah, persediaan awal remaja muslimah, haid dan akil baligh, surah lazim, Hafazan, solat wanita, Muallimah, online

Program ini terbuka untuk anak anak pelajar seawal usia 6 tahun sehingga 15 tahun. Program pada kali ini akan di jalankan di Dewan Seminar Fly High Education Centre, Seksyen 13 Shah Alam.

Berikut KakYa sertakan juga kat sini jadual dan pengisian program pada 18 hingga 22 Disember 2023.

Jadual Dan Pengisian Program Kem Banat Solehah Persediaan Awal Remaja Muslimah


Kem Banat Solehah akan bermula pada hari Isnin 18 Disember 2023 hingga hari Jumaat 22 Disember 2022.

Sesi Pagi :

▪️ Sesi 1 akan bermula pada 9.00pagi hingga 12.00 tengaharia akan mengetengahkan;

• Tahsinul Quran
• Talaqqi Quran
• Hafazan Surah Lazim
• Tajwid
• Komunikasi Arab dan tulisan Jawi, Hayatus Sahabah atau Sirah Nabi

Sesi Petang :

▪️ Sesi ke 2 akan bermula pada 2.00 petang hingga 4..00 petang akan mengetengahkan topik topik menarik antaranya;

~ Fardhu Ain
• Taharah dan persoalan haid
• Solat Wanita

Yuran yang dikenakaan untuk setiap program adalah seperti tertera;

Yuran :

▪️ RM70 sesi 1
▪️ RM50 sesi 2
▪️ RM100 (Sesi 1 dan 2) - 1 hari
▪️ Pakej 5 hari RM450

Ibu Ayah yang berminat untuk mendaftar sila whatsapp nombor tertera;

Wasap.my/60199202004
Wasap.my/60105433732
Wasap.my/60192662022
Wasap.my/60126509622
Wasap.my/60126877488

Untuk maklumat lanjut berkenaan program dan kelas tuisyen online dan juga semuka anjuran Fly High Education Centre, sila layari laman di bawah;

Website: https://flyhigh.my/
Facebook : https://www.facebook.com/flyhigheducentre
Instagram : https://instagram.com/flyhigheducationcentre


Semoga Kem Banat Solehah, persediaan awal remaja muslimah akan dapat memberi manfaat buat Ibu Ayah dan anak anak di luar sana. Jangan lupa untuk daftarkan anak anak ya Ibu Ayah. Sama sama kita bagi pendedahan awal untuk anak anak kita. InsyaAllah semoga anak anak kita membesar sempurna sebagai muslimah yang disayangi Allah.

Catat Ulasan

0 Ulasan