Awal Tahun Ayat Kena Panjang Panjang Sikit

January 21, 2021

Awal Tahun Ayat Kena Panjang Panjang Sikit | Awal tahun ni kita bagi ayat panjang panjang sikit la untuk Dak Akif, sebab dia dah masuk Tahun 6 dah 2021. Kejap sangat masa berlalu, dah tahun 6 dah dia. Macam baru jer lagi dia masuk sekolah tahun 1. 

Ok ni rutin harian KakYa bersama Akif. Awal tahun kena la updated sikit apa yang Umi buat untuk anak bongsu Umi ni. Untuk yang sulung dan kedua, diaorang dah besar dah sekolah menengah takde la buat gini lagi. Umi buat cara lain untuk diaorang. Untuk Akif, cam biasa la tiap tiap tahun Umi yang akan handle kerja sekolah dan kerja rumah dia. Jadi tahun ni untuk kerja rumah dia Umi bagi ayat panjang berjela jela sikit. Bagi semangat lagi untuk dia terus berusaha lebih baik. 




Pembelajaran arini yang paling buat KakYa nak gelak. Boleh pulak Dak Akif tanya;

"Apasal peribahasa tu Hangat hangat tahi ayam bukan hangat hangat tahi itik ke, hangat hangat tahi monyet ke atau hangat hangat tahi lembu" . Umi tolong gak jawap. Hahaha nak suruh Umi jawap. Umi pon tatau la nak kenapa bukan hangat hangat tahi itik atau sebagainya. Sebab sejak Umi sekolah memang peribahasa yang wujud tu HANGAT HANGAT TAHI AYAM. Tu jer yang Umi tahu dari dulu sampai laa sekarang. 


Artikel Menarik yang Lain

3 Sahabat Setia

  1. bekeng cikgu umi pun hahahahha

    ReplyDelete
  2. hahah umi pun tak ada jawapan dgn soalan tu... hahaha

    ReplyDelete
  3. Haha. Peribahasa hangat2 tahi ayam tu maybe sebab tahi ayam cepat kering kot. Tahun ni ada UPSR ke?

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.