Pesanan Dan Nasihat Daripada Ustazah Norhafizah Musa

December 30, 2020

Pesanan Dan Nasihat Daripada Ustazah Norhafizah Musa | Duhai ibu, duhai ayah zaman moden ambillah masa seketika untuk hayati bait kalam ini. Detik waktu berjalan tidak pernah menunggu kita. Yang ketinggalan adalah kita. Kita selalu tertinggal dan terlupa. 

Dalam mendidik anak-anak, mereka bukan inginkan harta benda kita. Mereka di lahirkan dengan fitrah. Mereka bukan bangga dilahirkan dari ibubapa yang kaya raya, ibu bapa yang hebat, ibubapa yang rupawan. Anak-anak hanya inginkan kasih sayang dari ibubapa. Belaian, perhatian dan pelukan. Mereka rindukan kebahagiaan dalam sebuah institusi kekeluargaan. Mereka dambakan cinta dan susun kata nasihat. 

Nasihat dan Pesanan Ustazah Norhafizah Musa

Hari ini para ibubapa sibuk dengan handphone , media sosial dan gadget. Pelbagai cara si anak meminta perhatian ibubapa saat leka dengan handphone. Ibu ayah sibuk melayan handphone dengan whatsapp, facebook dan lain lain. Hingga kita lupa untuk memeluknya, membelai manja, mencurah kasih sayang. Saat waktu berjalan.

Kita akan melihat hasil yang kita tuai. Jangan marah ibu ayah. Saat kita tua, anak-anak kita tidak mempedulikan kita. Kita tidak memiliki anak-anak yang mendoakan kita. Waktu itu sangat mencemburui kelalaian.

Jangan biarkan hidup kita dengan kelemahan dan kelalaian. Suburilah kasih sayang kita kepada pasangan, anak-anak, masyarakat. Suburilah kasih sayang kita dengan Allah. Pandanglah anak-anak dengan pandangan cinta dan kasih sayang.

Artikel Menarik yang Lain

1 Sahabat Setia

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.