Amalkan Doa Pembuka Ijabah Untuk Doa Cepat Makbul

November 09, 2020

 Doa Pembuka Ijabah 

Amalkan Doa Pembuka Ijabah Untuk Doa Cepat Makbul | Apa itu Doa Pembuka Ijabah? Malam ini KakYa nak kongsikan untuk korang, sahabat pembaca blog KakYa mengenai satu doa iaitu Doa Pembuka Ijabah. Doa Pembuka Ijabah adalah doa salah seorang sahabat yang diakui sebagai doa pembuka yang baik oleh Rasulullah SAW.

Doa lembuka ijabah agar doa cepat makbul


Cara Amalan Doa Pembuka Ijabah

Setiap doa memiliki keistimewaan tersendiri. Salah satunya adalah doa yang dapat menjadi pembuka ke atas dikabulkan doa-doa lain yang diharapkan oleh seorang hambaNya. Kita sebagai umat islam diunjurkan berdoa tanpa rasa jemu dan jangan sesekali berasa lelah jika doa yang kita pohon kepada Allah SWT belum dimakbulkan lagi. Bukan kerana Allah tak pandang, bukan kerana Allah tak sayang tapi kita harus percaya ada rezeki yang kita jarang nampak dengan mata hati. Jadi sama samalah kita amalkan Doa Pembuka Ijabah terlebih dahulu sebelum kita berdoa atau memohon sesuatu hajat.

Semoga perkongsian KakYa kali ini sedikit sebanyak dapat memberi manfaat buat kita semua. InsyaAllah aamin aamin Ya Mujib. 


Artikel Menarik yang Lain

2 Sahabat Setia

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.