Nak Ajak Orang Jadi Baik

Nak Ajak Orang Jadi Baik | Nak ajak orang jadi baik jangan tangguh atau tunggu kita jadi betul betul baik baru kita nak ajak orang jadi baik. Cukup dengan satu ilmu yang kita belajar, yang  kita tahu, dah boleh ajak orang jadi baik. Ya! Tak susah pon. Sebarkan kebaikan.

Ilmu yang kita dapat bila kita kongsi ilmu tersebut di mana mana tak kira la kat blog ke, facebook ke, instagram ke, twitter ke atau kat mana mana sekalipon kita akan dapat PAHALA! Nak pahala tak? 

Tak susah sebenarnya nak ajak orang jadi baik. Tapi kita kadangkala malas nak buat. Kekadang ada jugak sesetengah orang ni dia fikir "Ada ke orang nak baca perkongsian aku ni, aku bukan Ustaz bukan Ustazah nak kongsi macam macam ilmu". 

Tak nanti jadi Ustaz jadi Ustazah baru boleh kongsi ilmu kawan! Tu salah konsep tu. Ilmu ni sapa sapa pon boleh kongsi janji bermanfaat beroleh pahala. Kongsi ilmu tanda sayang. 

Tanda Sayang,
KakYa ❤
www.akifimtiyaz.com
Syawal 6 1441H
Jumaat 29.05.2020

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. ya nak ajak orang buat baik, niat sebelum mulakan sesuatu itu kena betul, maka perkara tu akan sampai dengan betul pada orangnya.

    BalasPadam
  2. Insyaallah..

    Jemput join segmen jika sudi..

    https://ejulz.blogspot.com/2020/04/segmen-ucapan-buat-frontliners-covid-19.html?m=1

    BalasPadam
  3. tapi kak.. kita takut kadang2 orang persoalkan.. eleh diri kita pun x betul lagi tapi nak ajak o betulkan orang. selalu orang pandang kita yang dulu (mungkin time tu lagi jahil dari srkng) so diorang ignore kita yang skrang ni.. eh bukan kata yg skrang ni baik tapi adala sikit kesedaran sejak makin berusia ni..

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.