Jangan Sibuk Life Orang!

December 26, 2019

Jangan Sibuk Life Orang!  | Lumrah kehidupan manusia didunia ini sibuk menjaga kehidupan orang lain walaupun si polan itu tidak dikenali di alam nyata sekadar di alam maya sahaja. Ibarat semua benda yang si polan buat nak di ambil tahu. Kemana si polan pergi, apa si polan beli, mana si polan makan dan pendek kata si penyibuk life orang ni ibarat cam bom jangka bakal meledak bila bila masa eesama 1001 cerita. Semua benda orang buat dia sibuk nak ambik tahu nak ambik cakna. Kekadang KakYa pelik jugak dengan spesis manusia seperti ini. Spesis manusia yang takde life gamaknya. 


Korang tahu tak bila korang terlalu menyibuk dalam memikir dan mengatur life orang lain korang dah buang masa dengan life sendiri. Ya la korang sibuk hal si polan tapi korang sendiri terlupa hal yang korang perlu selesaikan. Setiap orang ada life masing masing jadi jangan kita sibuk life orang lain. 

Fokus pada life kita sudah jangan melebih lebih dengan life orang. Orang tak suka. Tambah tambah lagi kalau life korang masih samar samar. Jadi jangan suka suka nak sibuk life orang. Who are you suka suka nak ambil tahu  nak ambil cakna dan susun atur life orang? Tak pasal pasal nanti kena setempek kat muka baru korang rasa nak berhenti dan duduk diam!


Daripada korang duk sibuk fikir life orang, ada baiknya korang fokus pada life korang. Perbaiki diri korang agar jadi lebih baik bukan sekadar duduk berdiri di tempat yang sama. Improve diri korang jadi lebih baik. Life kita hanya kita yang boleh mengubahnya bukan orang lain. Moga kita happy dengan kehidupan masing masing.  


Artikel Menarik yang Lain

3 Sahabat Setia

  1. Betol... sebok jaga tepi kain orang, kain sendiri terkoyak.... hish!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan uncle kan .. sibukk jer duk jaga hal org .. hal diri tak terjaga .

      Delete
  2. fokus hidup kita, yg lain Allah tentukan ^_^

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.