Joint Wellness Dan Bowel Wellness Dari Himalaya Untuk Kesihatan Dalaman

September 04, 2019

Joint Wellness Dan Bowel Wellness  Dari Himalaya Untuk Kesihatan Dalaman | Bila umur dah nak masuk 40-an ni semua nak kena jaga terutama bila melibatkan kesihatan diri. Semakin meningkat usia kita, semakin kurang kecerdasan badan. Untuk diri KakYa sendiri, sejak usia makin meningkat masalah utama yang selalu KakYa hadapi mudah sangat sakit sendi, otot dan  juga sembelit. Mengikut pembacaan KakYa 3 daripada 5 orang rakyat Malaysia menghidap penyakit otot dan sendi.


Bila dah datang sakit otot dan sendi mulalah semua kerja tak menjadi. Sesekali berurut tu biasa la tapi setakat berurut sahaja tak boleh nak selesaikan masalah. Kena cuba amalkan produk kesihatan juga untuk pemulihan dalaman. Kebetulan ada kawan yang syorkan produk kesihatan keluaran Himalaya. Yesss Himalaya!

KakYa suka produk keluaran Himalaya kerana ianya Halal, herba asli 100% dan selamat digunakan. Korang tak perlu ragu ragu sebab produk Himalaya sememangnya diperakui selamat dan mendapat review yang baik daripada pengguna yang pernah menggunakan produk keluaran Himalaya ini.


Joint Wellness

Joint Wellness! Korang pernah dengar ke? Katanya produk ni cukup bagus untuk sendi dan otot. KakYa dah cuba selama tiga minggu, alhamdulillah setakat ni ada perubahan yang KakYa dapat rasa sejak KakYa amalkan secara konsisten. KakYa amalkan pengambilan Joint Wellness sebiji pada waktu pagi dan sebiji pada waktu malam.


Keberkesanan produk ni bergantung kepada kesesuaian setiap individu. Ada yang mendapat hasil dan keberkesanan dengan cepat ada yang lambat. Jadi kalau korang nak amalkan pengambilan sesuatu produk pastikan korang amalkan dengan cara yang betul.

Siapa Yang Perlu Mengambil Joint Wellness 

Ada kawan yang tanya KakYa siapa yang perlu ambil Joint Wellness? Ok, selepas mengamalkan Joint Wellness selama 3 minggu apa yang boleh KakYa bagitahu kat korang dan KakYa sarankan kalau korang ada masalah sakit otot dan sendi peringkat awal korang boleh cuba Joint Wellness.


Kalau korang yang obesiti dan bila berjalan sekejap sekejap sakit lutut, sakit pinggang, sakit bahu pon boleh cuba Joint Wellness. Jadi apa tunggu lagi kembalikan otot dan sendi yang sihat dengan produk halal dan selamat. Jangan lupa dapatkan Joint Wellness anda hari ini juga.

Kebaikan Joint Wellness

Bila kita amalkan pengambilan sesuatu produk mesti kita nak tahu apa kebaikan produk tersebut boleh bagi untuk diri kita. Biasanya sebelum mengambil sesuatu produk KakYa akan tengok dulu kebaikan produk tersebut dengan membaca testimoni berkaitan dan mencari info lengkap mengenai produk. Untuk pengetahuan korang Joint Wellness mempunyai banyak kebaikan antaranya: 

- Melegakan masalah sakit sendi tulang termasuk bahu, lutut dan juga pinggang
-  Mengelakkan sendi mengalami kerosakan
- Mengurangkan risiko osteoporosis
- Mengurangkan kesakitan artritis dan meningkatkan fungsi sendi
- Menindas kesakitan sendi
- Membantu menguatkan sendi
- Melancarkan aliran darah

Bowel Wellness

‘Bowel Wellness’ satu lagi produk Himalaya yang KakYa sedang amalkan hingga harini. Pernah tak korang mempunyai masalah sembelit? Sembelit boleh terjadi akibat kurangnya pengambilan air dan serat dalam makanan.


Antara amalan yang boleh dilakukan bagi mengurangkan sembelit adalah mengamalkan minum 6 hingga 8 gelas air putih sehari, makan sayur dan buah buahan serta bijirin yang tinggi kandungan serat dan jangan lupa bersenam setiap hari atau korang boleh cuba amalkan Bowel Wellness.

Pastikan korang menjalani pemeriksaan lanjut sekiranya menghadapi masalah sembelit berpanjangan.

KakYa kalau kurang minum air putih mudah sangat sembelit. Bila dah sembelit mula la rasa tak selesa, perut pon rasa cam cramp jer. Tambah tambah bila banyak hari tak membuang, badan pon akan lesu semacam. Semua kerja tak menjadi. Opkoss la kan! dah diri tak selesa camne nak buat kerja. 


Tapi sejak KakYa cuba Bowel Wellness 2 biji selepas makan pagi dan malam, KakYa dapat rasa sistem penghadaman berjalan dan bekerja lebih lancar. Kalau korang nak tahu, Bowel Wellness membantu sistem pencernaan agar dapat bekerja dengan lebih baik, mencuci usus dan menjadikan badan kita lebih ringan dan segar. Jangan lupa banyakkan minum air putih dan kurangkan minum ais.

Kebaikan Bowel Wellness

Antara kebaikan yang terdapat dalam produk Bowel Wellness adalah:

- Melegakan perasaan sembelit
- Membantu aliran usus normal
- Menyokong detoksifikasi yang normal daripada usus

Kalau korang memerlukan maklumat lebih detail mengenai kedua dua produk ini, korang boleh layari laman web, facebook page dan juga instagram Himalaya pada pautan dibawah:

Website: http://www.himalayainasia.com/
Facebook: https://m.facebook.com/HimalayaHealthcareMalaysia/
Instagram: https://instagram.com/himalayamalaysia/

Artikel Menarik yang Lain

1 Sahabat Setia

  1. Tahniah himalaya dah ada wellness product dah. sebelum ni tau skincare je

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.