Renew Domain Blog Akif Imtiyaz

Renew Domain Blog Akif Imtiyaz | Syukur alhamdulillah sebab baru je selesai renew domain akifimtiyaz.com ni.  Berjaya jugak renew domain blog Akif Imtiyaz untuk setahun lagi dengan NetKL. Untuk kali ni dah dah masuk kali kelima KakYa renew domain dengan NetKL.  KakYa masih menggunakan khidmat NetKL kerana sejak mula mula guna domain pada 6 May 2015 memang tak pernah ada masalah langsung dengan pihak NetKL. Alhamdulillah harini genap 3 tahun 11 bulan 16 hari domain Akif Imtiyaz.

Cara Renew Domain 

Bagi korang yang mungkin baru pertama kali renew domain mungkin korang nak tahu cara  untuk memperbaharui domain blog korang. 

Caranya senang je sebenarnya, sebelum domain korang luput dalam beberapa hari atau sebulan sebelum tarikh luput, pihak penyedia domain akan menghantar satu invois ke email korang. Di dalamnya dinyatakan berapa jumlah yang perlu korang bayar. Untuk blog KakYa bayaran untuk setahun berjumlah RM45 jer.


Ok berbalik pada email, apa yang korang perlu buat ialah check invois yang dihantar dan buat pembayaran terus ke pihak domain. Di dalam  kandungan email telah disertakan sekali kaedah pembayaran dan juga nombor akaun bank pihak domain. Ikut jer langkah pembayaran yang ditetapkan. 

Selepas korang buat pembayaran, hantar email ke pihak domain sekali lagi dan jangan lupa sertakan sekali bukti pembayaran. Tunggu pihak domain membalas email  korang dan nyatakan domain korang dah diperbaharui. Boleh refer gambar kat bawah ni. 


Tadaa dah diperbaharui untuk tempoh setahun lagi. Alhamdulillah.


Kalau ikutkan tarikh tamat domain ni bukan bulan 4 tapi bulan 5 nanti. KakYa saja renew awal. Bukan apa KakYa ni jenis takut terlepas tarikh. Kalau ikutkan sejak pakai domain sendiri ni KakYa memang renew awal sebulan atau awal dua bulan. Biasa la kan jadi mak orang ni kekadang mudah lupa sebab busy ngan kerja hakiki. Jadinya jalan selamat kita renew awal awal. Takde la nanti terlepas tarikh. 

Alhamdulillah sepanjang 4 tahun KakYa guna servis dari NetKL memang KakYa puas hati dan setakat ni NetKL memang takde masalah langsung. Terima kasih NetKL atas servis yang cukup baik dan menambat hati KakYa. Harap harap akan kekal berpuas hati selagi KakYa masih gunakan domain ni. 

Catat Ulasan

2 Ulasan

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.