Lesung Dagu Dan Lesung Pipit

April 20, 2019

Lesung Dagu Dan Lesung Pipit | Petang tadi KakYa ada tangkap gambar Iman dan Akif sebelum diaorang pergi padang lawan bola. Bila tengok dan tenung balik gambar yang KakYa tangkap tadi terpandang pulak lesung dagu Iman dan lesung pipit Akif yang ketara jelas. Tetiba pulak terajin buat entri malam ni. Korang yang ada lesung dagu ke lesung pipit ke meh la kongsi citer. Best ke ada lesung dagu, lesung pipit ni. Anak KakYa sorang ada lesung dagu sorang lagi ada lesung pipit. Dedua berlesung. KakYa takde dua dua tu tapi ada lesung batu jer buat tumbuk sambal.

Korang biasa dengar ke tentang lesung dagu. Bab bab lesung dagu ni KakYa kurang pasti sebenarnya sebab biasa KakYa panggil dagu terbelah atau dagu berlekuk. Tapi bila KakYa terbaca kat satu entri tu kan dia cakap orang panggil lesung dagu makanya KakYa pon panggil lesung dagu jugak la. Oh maknanya anak anak KakYa pemilik lesung la ni. Sorang lesung dagu sorang lagi lesung pipit.

Lesung Dagu Dan Lesung Pipit

Iman ada lesung dagu aka dagu terbelah atau lagu berlekuk orang cakap. Bila orang tanya KakYa,  camne boleh dapat dagu terbelah cam gitu (KakYa cakap la masa pregnant KakYa tengok citer Riezman Khuzaimi berlakon la kot hahaha). Takde la KakYa gurau jer. Yang KakYa tahu Rizman Khuzaimi la yang ada lesung dagu. Sebenarnya lesung dagu dak Iman ni tak berapa ketara sangat masa dia kecik dulu, tapi makin dia besar makin nampak ketara lekuk kat dagu dia tu. Nampak jelas terbelah dua dah dagu dia. 

Lesung Dagu Dan Lesung Pipit

Akif pulak ada dua lesung pipit, bila orang tanya  KakYa camne boleh ada lesung pipit, dua belah pulak tu (KakYa cakap masa mengandung dak Akif, KakYa suka tengok Preity Zinta dan Arjun Rampal dalam citer Dil Hai Tumhara). Kenan lesung pipit diaorang la kot. Hahahaha iye iye jer. Tapi seyes la masa mengandung memang suka benor tengok filem hindi yang Preity Zinta dan Arjun Rampal berlakon.  Al maklum la masa tu citer Korea tak femes lagi cam sekarang. Kalau tak mesti dak Akif tu ada iras iras Korea la kot, hahaha sebab duk tengok citer Korea. Perasan aihhh.

Lesung Dagu Dan Lesung Pipit

Lesung dagu ke lesung pipit ke, bagi KakYa semua ni anugerah daripada Allah SWT. Alhamdulillah bersyukur dengan segala kurniaan daripada Allah SWT. 

Artikel Menarik yang Lain

2 Sahabat Setia

  1. Orang yang ada lesung pipit dengan lesung dagu ni comel anak kakYa pulak hansem. Kinah takde lesung pipit atau dagu ni yang ada lesung batu je la macam kak ya heheh

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.