Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram | Hari ni KakYa ada masa sikit, jadi KakYa nak kongsi ngan korang cara bagaimana untuk kongsi post feed dekat instagram terus ke story instagram korang. Camne boleh timbul nak share tentang ni. Sebenarnya KakYa ada join satu giveaway kat instagram baru baru ni dan  salah satu syarat giveaway tersebut kena kongsi post giveaway  ke story instagram kita. Memang KakYa tak reti dan tak pernah tahu camne cara nak kongsi post kat feed ke instagram story. sebab tak pernah buat sebelum ni. Makanya kita google jer la.

KakYa ada klik jugak kat peserta giveaway dan tengok instagram story diaorang nak tahu camne diaorang buat. Tapi ada sesetengah peserta jer yang buat dengan betul, ada yang tak buat langsung dan ada jugak yang pegi print skrin gambar giveaway dan post kat instagram story. Tapi takpe la mungkin diaorang cam KakYa jugak tak tahu camne cara nak buat.

Rupa rupanya kan bila KakYa google, instagram memang ada buat tutorial untuk kongsi post feed ke instagram story. Alang alang KakYa baru tahu cara ni, KakYa kongsi la dengan pembaca KakYa sekali. Kalau korang dah tahu takpe la sekadar perkongsian untuk pembaca yang belum tahu. Senang jer cara dia. Mudah sesangat jer. Kacang jer la orang kata!

Cara Kongsi Post Feed Ke Instagram Story 


Untuk kongsikan posti Feed ke instagram story, korang hanya perlu tekan simbol yang macam kapal terbang kertas di bahagian bawah post. Boleh belek belek gambar kat bawah ni.

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Bila dah klik simbol kapal terbang kertas tu, nanti akan keluar opsyen untuk korang kongsi post feed yang telah dipilih ke instagram story. Korang boleh klik jer kat "Add Post to your story".

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Ok lepas dah klik kat situ akan keluar sepertimana kat gambar bawah ni. Korang boleh la nak tambah apa apa yang korang suka kat post tersebut. Nak tambah stiker ke, ayat ke ataupon apa apa link yang korang nak tambah. Dah puas hati dengan apa yang korang tambah,  terus korang klik jer "Your Story" .

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Tadaaa dah pon siap masuk sempurna kat instagram story korang post yang korang pilih tadi. Midah jer kan. Ok kalau korang kongsikan  post feed  korang kat instagram story nanti akan keluar nama korang kat bawah gambar yang korang post tadi. Korang klik jer kat gambar tu nanti akan keluar "see post".

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Bila korang klik "see post" tu nanti, korang akan di bawa terus ke post asal feed post korang. 

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Jadi korang boleh la tengok tengok balik post asal tu nanti. Kalau korang nak kongsikan post feed orang lain ke instagram story korang caranya sama jugak.  Ikut jer langkah langkah yang KakYa berikan. Tapi kalau korang nak kongsikan posting orang lain ke instagram story korang pastikan akaun instagram mereka berstatus awam dan mereka membenarkan korang untuk berkongsi semula. Jangan pepandai jer main kongsi hak orang lain tanpa kebenaran okey! Semoga bermanfaat. 



Catat Ulasan

0 Ulasan