Tips Untuk Jadi Isteri Kesayangan Suami

January 03, 2019

Tips Untuk Jadi Isteri Kesayangan Suami | Setiap isteri sudah pasti mendambakan kasih sayang dan perhatian daripada seorang suami . Namun tahukah anda wahai para isteri , untuk mendapat kasih sayang dan perhatian daraipada seorang suami bukanlah sesuatu yang automatik berlaku sebaik sahaja anda berkahwin dan berstatus suami isteri .

Malah usaha ke arah yang diinginkan itu perlu dilaku oleh para isteri agar ianya mendapat perhatian sang suami yang mungkin sibuk bekerja mencari rezeki untuk keluarga . Berikut adalah tip­s yang sebaiknya diamalkan oleh si isteri untuk memastikan kasih dan perhatian suami tidak berkurangan sepanjang kehidupan berumahtangga :

1. Berhias , namun tidak perlu bersolek hebat . Cukup sekadar simple simple jer dan manis dipandang . Tak perlu la nak tebal tebal sangat macam opera cina .

2. Menyenangkan , jangan tidak tahu bergurau . Kebanyakan suami suka mengusik isteri , jangan cepat merajuk , sambut jenakanya dengan tawa .

3. Pandai mendahulukan suami , menghormati pandangannya . Minta izin jika ingin ke mana mana dan minta keputusannya dalam urusan rumahtangga . Yakini suami sebagai pemimpin .

4. Bersikap sederhana dan jangan meminta suami di luar kemampuannya .

5. Memanjakan suami seperti memotong kukunya, menyediakan air minuman atau mengurut badan jika ia kepenatan .

6. Bijak dan berpengetahuan kerana bertukar­tukar fikiran dan komunikasi berkesan penting untuk kebahagiaan rumahtangga

7. Hormati hak peribadinya , jangan terlalu ‘busybody’ seperti sering memeriksa telefon suami , facebook , e­mel dan sebagainya . Yakini kesetiaan suami .

8. Jangan membanding­ bandingkan suami dengan suami orang lain yang lebih kaya atau berkedudukan .

9. Pandai menjaga diri apabila ke luar rumah , menjaga maruah suami .

10. Ada di sisi suami sewaktu jatuh dan bangunnya ,  meniup semangat sewaktu suami gundah , menemani suami mengharungi kehidupan dan mencintai suami sepenuh hati .

Artikel Menarik yang Lain

2 Sahabat Setia

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.