Buangkan "Tunggu Dulu" Dan Lakukan Sekarang ! Waktu Tak Akan Tunggu Kita

October 17, 2018

Buangkan "Tunggu Dulu" Dan Lakukan Sekarang ! Waktu Tak Akan Tunggu Kita | KakYa suka betul ayat ni . Sangat sangat memotivasikan KakYa . Kalau dulu kan , KakYa ni sejenis yang suka ala tunggu dulu la , ala Sebentar lagi la . Duk ulang sokmo tunggu dulu ayat tunggu dulu . Setiap benda yang KakYa nak buat dulu banyak benor tunggu dulu . Sesetengah tunggu dulu tu kan , hingga kini tak terbuat buat jugak . Lamanya tunggu dulu . Sebab tunggu dulu tulah yang buat masa KakYa terbuang camtu jer . 

Alhamdulillah sekarang ni KakYa lebih kepada lakukan sekarang ! takde lagi dah nak tunggu dulu tunggu dulu . Apa saja yang KakYa buat sekarang apa yang KakYa rasa serasi dengan jiwa KakYa .

Setiap usaha yang kita lakukan , bukanlah sesuatu perkara yang sia-sia dan membazir . 

InsyaAllah , dalam setiap apa yang kita lakukan ia akan selalu membuatkan kita lebih kuat , lebih belajar dan mengecapi lebih pengalaman .

Dan anugerah terbesar dalam hidup adalah ,  semakin kita bersyukur, semakin kita akan nampak hikmah terhadap setiap perkara yang terjadi .

Jadikan masa depan sebagai sasaran yang menyimpan sejuta harapan.

Allah telah aturkan perjalanan yang jauh lebih indah dari apa yang kita rancang .

Artikel Menarik yang Lain

3 Sahabat Setia

  1. Asalam..jangan kita membuang masa dalam apa jg urusan..do the best

    ReplyDelete
  2. Salam berblogging Lya.. setuju!.. dlm agama pun dituntut menyegerakan perkara2 yg baik. Kerja bertangguh selalunya tak menjadi kan.

    ReplyDelete
  3. kipidap kak...ikut kata hati akk. Insyaallah...kita akan lebih berjaya jika kita buat kerja yang kita lebih minat

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.