Bonnisan : Ramuan Ajaib Tambah Selera Makan Anak

February 26, 2018

Bonnisan : Ramuan Ajaib Tambah Selera Makan Anak | Pagi ni KakYa nak citer mengenai satu produk best untuk tingkatkan selera makan anak  KakYa. Apa tu ! .. Ha meh sini KakYa nak bagitau. Korang pernah dengar mengenai Bonnisan Himalaya. Kalau korang tak pernah dengar nanti KakYa citer lebih detail okey. Ni KakYa nak bagitau kat korang sekarang ni anak bongsu KakYa, Akif dah start ambil Bonnisan untuk tingkatkan selera makan dia.

Kak Ya bagi Akif minum Bonnisan ni sebab sejak dua menjak ni kan berat badan dia tak berapa nak naik kerana dia punya selera makan menurun. Jadi KakYa kenala cari alternatif nak naikkan balik berat badan dia dan jugak selera makan dia. Mujur jugak la ada Bonnisan ni, dapat juga bantu selesaikan masalah yang KakYa hadapi.

Bonnisan Himalaya, Kebaikan Bonnisan Himalaya, Harga Bonnisan Himalaya, Testimoni Bonnisan Himalaya, Bonnisan Himalaya Tambah Selera Makan Anak, Bonnisan Himalaya Review,

Sejak KakYa bagi Akif minum Bonnisan, KakYa dah nampak perubahan pada tabiat makan Akif bermula hari ketiga Akif amalkan Bonnisan. Kalau dulu dia punya tabiat makan buat KakYa nak marah je. Cerewet betul bab bab makan. Susah sangat nak makan tambah tambah kalau makanan tu bukan kesukaan dia atau makanan tu ada sayur. Memang dia tolak tepi la jawapnya kalau nampak sayur. Payah benor dia nak menjamah makanan. Kekadang kena paksa baru nak makan.

Tapi bila KakYa bagi Bonnisan untuk Akif, nampak  perubahan dari segi tabiat makan dia ni. Seriously memang berkesan untuk Akif. Bonnisan ni macam ramuan ajaib la bagi KakYa hehehe. Ya laa dari anak takde selera makan sekarang dah ada selera. Ajaib ler tu hehehe.

Bonnisan Himalaya, Kebaikan Bonnisan Himalaya, Harga Bonnisan Himalaya, Testimoni Bonnisan Himalaya, Bonnisan Himalaya Tambah Selera Makan Anak, Bonnisan Himalaya Review,

Akif Serasi Tak Minum Bonnisan?

Kalau dulu kan.. Akif ni kan, dia punya tabiat bab makan selalu makan tak habis. Kena paksa suruh habiskan. Kalau mood elok ok la dia habiskan kalau tak elok jangan harap la nak habiskan. Sekarang ni alhamdulillah sejak amalkan Bonnisan, makan bertambah dah dia. Penangan Bonnisan jugak la ni bantu Akif tambah selera makan.  Kiranya Bonnisan ni serasi la jugak ngan Akif.

Bukan KakYa nak melebih lebih tapi hakikatnya penangan Bonnisan ni memang menjadi untuk Akif. Ingat lagi masa balik kampung, mak KakYa yakni nenek Akif duk tegur. "Dah kenapa Akif ni kurus sangat nampak tulang tulang rusuk semua ni, Umi tak bagi makan ke kat cucu tok". Mak aii dibantainya Umi tak bagi makan kat anak Umi. Emmm apala tok ni kan, mana ada Umi tak bagi makan.. Akif yang tanak makan.. 

Bonnisan Himalaya, Kebaikan Bonnisan Himalaya, Harga Bonnisan Himalaya, Testimoni Bonnisan Himalaya, Bonnisan Himalaya Tambah Selera Makan Anak, Bonnisan Himalaya Review,

Terima Kasih Bonnisan 

Alhamdulillah Umi gembira tau dengan tabiat makan Akif sekarang ni. Umi pon lebih rajin nak masak masak pasni. Opkos la sebab anak Umi dah suka makan. Tapi bab bab sayur tu memang dia susah sikit nak makan. KakYa kena ambik masa untuk bagi dia makan. Tapi takpe sekurang kurangnya dia dah mula makan makanan lain selain daripada makanan kesukaan dia. Kalau tak hari hari ayam goreng ayam goreng je dia mintak. Huhuhu. .. Sekarang ni ok la dah tukar tukar menu untuk dia. Terima kasih Bonnisan. Sekarang KakYa tak perlu risau lagi bab bab pemakanan Akif. 

Bonnisan Himalaya, Kebaikan Bonnisan Himalaya, Harga Bonnisan Himalaya, Testimoni Bonnisan Himalaya, Bonnisan Himalaya Tambah Selera Makan Anak, Bonnisan Himalaya Review,

Rasa Bonnisan?

Mula mula sebelum Akif suap sudu berisi Bonnisan  kat mulut dia, dia tanya la jugak kat KakYa "apa rasa dia Umi.. takut pulak Akif nak telan. Tutup hidung boleh tak.. hehehe". Takyah nak tutup hidung sangat la Umi dah hidu bau dia, ada bau cam doublemint dan rasa dia ada sedikit berangin gitu. Kena bagitau awal awal kat dia sebab Akif ni kalau benda benda yang berangin susah sikit la dia nak telan. Makanya dia tutup hidung jugak la sebelum menelan. Tak kisah la janji dia telan jugak hehehe.. 

Cara Pengambilan Bonnisan

Ok sebelum bagi Bonnisan kat anak anak korang pastikan goncang botol tu dulu bagi sebati semua sekali. Untuk korang yang tertanya tanya mengenai sukatan yang perlu di ambil, KakYa dah siap siap tulis kat bawah ni berapa sukatan yang perlu di ambil mengikut umur anak anak korang. 

● Kanak-kanak berumur 1 tahun: 2 sudu teh
● Kanak-kanak 2 tahun ke atas: 2 hingga 3 sudu teh ( 3 hingga 4 kali sehari )

Bonnisan Himalaya, Kebaikan Bonnisan Himalaya, Harga Bonnisan Himalaya, Testimoni Bonnisan Himalaya, Bonnisan Himalaya Tambah Selera Makan Anak, Bonnisan Himalaya Review,

Bonnisan Himalaya, Kebaikan Bonnisan Himalaya, Harga Bonnisan Himalaya, Testimoni Bonnisan Himalaya, Bonnisan Himalaya Tambah Selera Makan Anak, Bonnisan Himalaya Review,

Jom Cuba Bonnisan Untuk Anak Anda

Bonnisan menggalakkan selera makan, memperbaiki penghadaman, dan juga mencegah sakit kolik pada bayi. Bonnisan terbukti selamat 100%, bebas daripada alkohol dan natrium bikarbonat.

KakYa sarankan untuk ibubapa kat luar sana yang ada masalah anak takde selera makan dan suka memilih makanan, korang boleh cuba makanan tambahan Bonnisan dari Himalaya ni. Insyaallah pasni selera makan anak anak korang meningkat. Korang tak perlu nak risau lagi bab bab berat badan anak tak naik. Amalkan pengambilan Bonnisan insyaallah selera makan anak anak korang akan bertambah.

Dimana Nak Dapatkan Bonnisan

Ok korang dah baca citer Akif dan KakYa kan? Korang rasa rasa nak cuba tak Bonnisan untuk anak anak korang yang tak berapa selera nak makan atau jenis susah nak makan.  Kalau korang nak cuba produk Bonnisan ni korang boleh dapatkan segera di butik rasmi Himalaya,  farmasi terpilih seluruh negara atau korang boleh  terjah kat laman sosial Himalaya Malaysia  dengan klik link kat bawah.

Instagram: Himalaya Malaysia

Nanti bila korang dah cuba Bonnisan, jangan  lupa tau kongsi kongsi la cerita kat ruangan komen bawah ni ya. KakYa pon nak tau jugak apa kesan untuk anak anak korang. Terima kasih korang sudi singgah blog KakYa. Ada masa nanti KakYa balas kunjungan korang. Jumpa lagi.

Artikel Menarik yang Lain

24 Sahabat Setia

  1. Baguslah Bonnisan ni, tak sabar nak bagi kat anak² jugak.

    ReplyDelete
  2. selalu je jumpa produk himalaya tp x pernah pulak try

    ReplyDelete
  3. galakkan anak-anak makan ni. mana yang selalu elak makan. macam anak buah min. boleh suggest kat kakak ni

    ReplyDelete
  4. Zumal pun ada dengar anak rakan-rakan berselera makan lepas guna Bonnisan ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha aa Bonnisan ni mmg terbaik laa stakat ni

      Delete
  5. Ramai anak-anak kawan mummy yang makan Bonnisan ni..bagus untuk kanak2.. Selera pun makin bertambah..

    ReplyDelete
  6. Anak2 mummy takleh makan, skrg pun dah 2 pinggan ,kalo makan mau 5 pinggan kang..Pitam mummy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha jangan bagi Mummy kikiki kan tak pepesal hari2 mummy kena masak banyak2..

      Delete
  7. Patut ramai sukakan produk dari Himalaya ni .. produk dia semua best ..

    ReplyDelete
  8. kalau saya yg makan lagi makan tak berhenti lah jawabnya
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.Hans takyah laa nnt byk kuar modal asyik mkn2 je.

      Delete
  9. tengah mencuba jugak nih ... ada lah improvement sikit sikit... nak sangat iman gebu gebas mcm kecik2.. sedap sikit nak peluk hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha best peluk klau cubby2 kak..

      Delete
  10. nak bagi anak makan lah bonnisan ni..anak sekarang liat sedikit nak makan.

    ReplyDelete
  11. Moha dah bagi kat anak juga.. memang berkesan!. Sekarang asyik mintak makan je

    ReplyDelete
  12. boleh bagi kat little boy nanti... dia ni makan lambat sangat ... kena marah baru reti nk makan laju2

    ReplyDelete
  13. Gitula mak mak yg risau sgt anak x mkn kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.