Kelab Blogger Ben Ashaari DiLantik Komuniti Blogger Rasmi Kejohanan Sepermoto FIM ASIA 2017

Kelab Blogger Ben Ashaari DiLantik Komuniti Blogger Rasmi Kejohanan Sepermoto FIM ASIA 2017 | Debaran yang membina menjelangnya musim pembuka Kejohanan Supermoto FIM Asia 2017 di Bangkok telah membawa berkelimpahan peristiwa bersejarah termasuk perlantikan rasmi dengan salah satu komuniti blog terkemuka Malaysia, Kelab Blogger Ben Ashaari (KBBA9). Perlantikan ini akan menandakan penusukan Kejohanan ke pelbagai dataran digital bagi musim 2017. Tahniah buat Kelab Blogger Ben Ashaari.


Kejohanan Supermoto FIM Asia adalah kejohanan SuperMoto yang pertama dan terhangat di Asia dengan lebih daripada 20 penunggang menyeberangi seluruh dunia yang bersaing untuk gelaran juara kejohanan keseluruhan. Musim 2017 akan dibuka di Thailand Circuit Motorsport Complex, Nakhon Chai Si pada 2 dan 3 September 2017.

"Kelab Blogger Ben Ashaari adalah kelab bereputasi tinggi dalam menyampaikan kandungan digital yang berkualiti. Saya percaya kehadiran mereka pada pusingan terakhir tahun lepas di Shah Alam memberi kesan dalam meningkatkan status kejohanan, dengan peningkatan pengikut dan kemunculan di pelbagai dataran digital. Kami berharap melalui kolaborasi rasmi ini, portfolio kejohanan dan komuniti blog di mata awam akan terus memacu," kata Satheswaran Mayachandran, CEO Asia Supersports Group.

Kejohanan Supermoto FIM Asia tahun lepas telah menyaksikan prestasi yang menakjubkan ketika penunggang Malaysia, Muhd Habibullah, memenangi gelaran juara kejohanan keseluruhan. Dengan pemulangan juara keseluruhan musim 2015, Trakarn Thangthong dari Thailand, status 'Ace' negara Malaysia akan diletakkan dalam situasi yang merbahaya.

"Pengalaman pertama kami dalam kejohanan musim lalu membuka mata kami terhadap potensi kejohanan ini. Pelantikan kelab kami sebagai Komuniti Blog Rasmi akan meningkatkan dan mengembangkan pengalaman kami dalam penyediaan kandungan media digital dan sosial, khususnya dalam industri sukan permotoran. Saya berharap agar para-blogger kami dapat menikmati perlumbaan dan menyelami kemahiran kewartawanan sukan profesional untuk  meningkatkan portfolio blog kami. Kami amat teruja dan menantikan perkongsian ini dengan Asia Supersports Group," kata Ben Ashaari, pengasas dan presiden KBBA9.  

Kejohanan Supermoto FIM Asia 2017 akan disiarkan secara langsung di Twenty3.tv untuk parapeminat global bagi menikmati perlumbaan yang penuh aksi di antara para-pelumba SuperMoto terbaik di dunia. Twenty3.tv adalah platform Over-The-Top (OTT) yang dikuasakan oleh E-Plus Global Sdn Bhd yang akan menyalurkan perlumbaan di Thailand dalam HD pada pukul 11:00 pagi dan 10:00 pagi (+7.00 GMT) pada 2 dan 3 September 2017 berturut-turut.

Kemuncak Kejohanan Supermoto FIM Asia 2017 akan diadakan di Kuala Lumpur, Malaysia, pada 16 & 17 Disember 2017.

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.supermotoasia.com.

Kejohanan Supermoto FIM Asia dipromosikan oleh Asia Supersports Group, konsortium tiga syarikat iaitu Bikenation Motorsports Sdn Bhd, Trade My Superbike dan E-Plus Global Sdn Bhd; disetujui oleh FIM Asia dan FMSCT; dan disokong oleh Malaysia Major  Events, sebuah divisi Biro Konvensyen & Pameran Malaysia (agensi di bawah Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia), Malay Mail, Kelab Blogger Ben Ashaari dan TX Sports.

Catat Ulasan

7 Ulasan

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.