Dr Zakir Naik - Kami Datang

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Selasa Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Alhamdulillah 14 April 2016 baru baru ni,Lya dan family dapat meluangkan masa hadir mengikuti sesi syarahan umum pendakwah dan ilmuan antarabangsa..Dr Zakir Naik bertempat di Padang Astaka Kemaman Terengganu..Sekian lama menanti kedatangan pendakwah hebat ini di bumi Terengganu..Syukur alhamdulillah..Alah bagi kelapangan masa pada tarikh tersebut untuk sama sama berkongsi ilmu yang di sampaikan Dr Zakir Naik.Allahuakbar !!



Tajuk syarahan umum pada malam terakhir siri jelajah Dr Zakir Naik di Terengganu ialah Muslim's Choice - Da'wah or Destruction..Pilihan Orang Islam Dakwah Atau Kemusnahan....


Sebelum syarahan bermula..hujan mula turun dan ramai yang beralih dari kerusi ke bawah pokok..Kami satu family turut beralih sebab anak anak dah siap bunyi bunyi daaa tanak kena hujan sebab esok nak sekolah..Dek kerana hujan jugak laa en hubby terpaksa bawa Akif dan Abang Iman masuk kereta..Lya dan kakak  Inyirah jer laa duk kat bawah pokok..Tapi tak lama..lepas jer Dr Zakir naik ke pentas hujan  daa reda sikit daaa..Alhamdulilah hujan tak lebat..Majlis pada malam tu berjalan lancar.


Dapat juga mata ni tengok Dr Zakir Naik secara live...Biasa duk ulang tengok kat YouTube jer..Kali ni boleh dengar ceramah dan boleh tengok live..Alhamdulillah...Seorang yang sangat tegas dengan kata kata yang disampaikan..Suka tengok Dr Zakir Naik berbahas bab bab agama islam..Syukur pada Allah..semasa syarahan Dr Zakir Naik di Padang Astaka Kemaman..seorang remaja kristian berjaya diislamkan..Allahuakbar ... Semoga di lain masa akan lebih ramai lagi orang bukan islam akan lebih mengenali islam melalui syarahan yang disampaikan oleh Dr Zakir Naik dan juga pendakwah pendakwah serta ilmuan islam di luar sana.InsyaAllah..


Ololololo nampak sopan santun gitu anak i bila berkopiah..Sopan sangat...Hehe Umi plak perasan lebih..Mula.mula ingatkan en hubby bawak anak anak masuk kereta..rupa rupanya diaorang duk tengok kat skrin besar sebelah tempat Lya dan kakak insyirah..Tak nampak live laaa sebab jauh..tapi takpe laa hajat en hubby dan anak anak nak tengok Dr Zakir Naik pada malam tu tercapai sudah...Berhari hari kami duk bilang hari nak pergi nak pergi..Akhirnya dapat jugak jejak kaki kat sini..


Mula mula sampai kat Padang Astaka Kemaman..orang tak ramai lagi masa ni..Bila daa dekat dekat nak ceramah..mak aii penuh padang dengan lautan manusia..


Ok meh sini kita ambik gambar ngan Umi pulak.Asyik dia jer duk bergambar.Abang kakak duk dediam jer tanak bergambar
Takpe laa bagi Umi ngan Akif jer laaa layan bergambar..


Catat Ulasan

7 Ulasan

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.