Percutian Bersama Anak Anak Lebih Mudah Daripada Yang Anda Fikirkan

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Khamis Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Percutian Bersama Anak Anak Lebih Mudah Daripada Yang Anda Fikirkan 



Ramai dikalangan kita mengelak untuk bercuti apabila mereka memikirkan melancong dengan anak-anak akan memberi masalah kepada merekaAnak-anak yang dikenali sebagai tidak sabar dan menjadi kebiasaan ibu bapa mengadu tentang mudah letih pada pengakhiran cuti kerana mereka terpaksa menguruskan si kecil.

Tetapi sebaliknya melancong dengan anak-anak sebenarnya sangat menyeronokkan.Jika anda merancang perjalanan dan sentiasa berfikir mengenai anak anak,anda pasti boleh menikmati perjalanan dan  merancang lebih untuk masa depan bersama mereka.

Berikut adalah beberapa perkara yang perlu anda rancang apabila anda mempunyai perancangan bercuti dengan anak-anak anda.

- Perjalanan Ke Tempat Yang Di Sukai Anak Anak

Ingat anak-anak mahu dilayan juga.Anda pasti mahu membawa mereka ke tempat di mana kanak-kanak suka. Melihat monumen dan tempat-tempat bersejarah tidak akan menjadi sesuatu yang menarik untuk kanak-kanak yang lebih kecil. Tempat yang indah dan alam semulajadi tidak akan memberi daya tarikan kepada kanak-kanak jika mereka tidak dapat berbuat apa-apa yang menarik.
Rancanglah untuk membawa mereka ke taman tema,muzium kanak-kanak, zoo,pengembaraan dengan lawatan-lawatan sekurang-kurangnya selama 1-2 hari semasa anda bercuti.

- Tempah Hotel Mesra Kanak-kanak

Saya rasa ini adalah sangat penting kerana banyak masa yang anda habiskan jika tinggal di hotel-hotel. Anda akan mendapat banyak hotel-hotel yang direka untuk menjaga anak-anak yang terlibat. Hotel ini mungkin mempunyai permainan dalaman yang mudah seperti catur, karom, ping pong atau permainan luar seperti gelanggang badminton dan gelanggang bola keranjang. Kolam renang adalah sesuatu yang semua kanak-kanak ingin nikmati. Beberapa hotel juga menyediakan bar mendaki monyet yang menyeronokkan untuk kanak-kanak lelaki. Ia tidak bijak untuk membiarkan anak-anak duduk dan menonton TV di dalam bilik hotel mereka sepanjang hari kerana akan menjadikan mereka mengantuk dan jengkel selepas beberapa ketika. Ia adalah bijak untuk membawa mereka ke luar di mana mereka mendapat udara segar dan menikmati permainan dengan rakan-rakan baru. Hotels.com dan Groupon.my adalah tempat terbaik untuk anda  memeriksa dan menempah hotel.Anda akan mendapat baucer dan tawaran di laman-laman ini hampir sepanjang tahun.

- Pastikan Makanan Yang Cukup Berguna Dan Jangan Sesekali Membawa Makanan Ringan

Membawa makanan yang cukup untuk anak-anak anda.Air dan beberapa minuman adalah satu kemestian untuk anak-anak anda terhidrat di tempat yang panas dan lembap.Mengambil buah-buahan yang cukup dan protein makanan yang kaya dengan kesihatan.Sangat mudah untuk anda membawa makanan ringan dan kanak-kanak akan makan makanan mereka dengan mudah.Tetapi dalam jangka masa panjang mereka akan menjadi tidak selesa daripada selesa.Sediakan makanan yang mereka suka dan mereka pasti akan makan dengan gembira.

- Membawa Buku Dan Permainan Yang Menarik

Sebahagian besar percutian seterusnya perjalanan dan masa perjalanan adalah amat membosankan untuk kanak-kanak dan juga orang dewasa.Membawa mainan yang cukup yang boleh dimainkan di tempat yang bergerak. mainan magnet dibuat untuk perjalanan yang benar-benar sesuai untuk tujuan ini. Anda juga mungkin mahu mengambil teka-teki, Sudoku, silang kata yang kanak-kanak akan suka lakukan. Dan jika kanak-kanak suka membaca, itu adalah perkara yang terbaik. Pembelian buku sebelum perjalanan dan kanak-kanak akan menikmati pembacaan mereka secara senyap-senyap.

- Jangan Terburu-buru

Pastikan masa yang cukup di tangan anda.Ia pastinya satu tekanan jika anda perlu untuk menguruskan seorang kanak-kanakdan anda mempunyai sedikit masa yang cukup singkat.Rancang masa anda dengan baik terlebih dahulu. Anda juga boleh merancang perjalanan anda apabila anak-anak sedang tidur,seperti pada awal pagi atau pada waktu petang.Ingat perjalanan adalah berat untuk kita semua.Dan ia pastinya terbaik apabila anak-anak boleh menghabiskan beberapa ketika dengan berdiam diri.

- Bercakap Dan Melibatkan Anak-Anak

Berbincang dengan anak-anak. Beritahu mereka tentang tempat anda berjalan dan mengapa anda melawat tempat itu. Mereka suka mendengar cerita. Jadi bercerita tentang tempat itu dan mendidik mereka semasa anda dalam perjalanan.Kaedah-kaedah lain untuk melibatkan diri adalah dengan bermain beberapa permainan dengan mereka. ''Nama semua tempat-tempat yang mempunyai pantai'' dan kemudian anda mengambil giliran untuk bermain atau ''Apakah perkara yang anda lihat yang berbeza di tempat ini '' dan banyak lagi. Ini akan membantu anak-anak untuk merasai kepentingan di tempat percutian mereka.

- Buat Mereka Memakai Pakaian Yang Selesa

Kita kadang-kadang mencari pakaian terbaik untuk kanak-kanak sepanjang mengadakan perjalanan. Pakaian mewah boleh menjadi terbaik untuk mereka tetapi kadang kadang mereka tidak selesa. Pastikan anak-anak anda memakai kasut dan pakaian yang selesa.Jangan lupa pakaian tambahan untuk mereka supaya mereka dapat menukar pakaian mereka mengikut keselesaan.

Saya pasti anda akan menikmati semua masa yang anda telah dihabiskan bersama-sama dalam perjalanan.Anda akan mengenang kembali semua detik yang anda habiskan bersama-sama apabila anda ingat perjalanan anda di masa depan.

Untuk maklumat lanjut anda boleh layari CouponBelanja.com .Kupon Belanja adalah salah satu laman web kupon terkemuka di Malaysia.Anda boleh mendapatkan semua kupon terkini,tawaran, tawaran dan baucar diskaun di laman web CouponBelanja.com, talian membeli-belah yang memberi andapengalaman terbaik.CouponBelanja telah dimulakan pada tahun 2014 oleh sekumpulan peminat yang sangat berminat untuk membeli-belah dalam talian dan memburu perjanjian.Dan kini, ia telah popular dan mempunyai kira-kira 80 kedai yang disenaraikan di laman web ini.Semua kedai-kedai yang disenaraikan di laman web ini adalah terbaik, popular dan terbaik dalam talian di Malaysia. Jadi, laman web CouponBelanja adalah lebih kepada untuk jenis tawaran eksklusif untuk kedai-kedai sehenti dan membolehkan anda membeli-belah dalam satu kos efektif.


Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Kalau anak-anak tak meragam banyak, percutian jadi lebih happy. Tips yang membantu parents ni ;)

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.