❤ Pendapat Lya Mengenai Instant Google Street View !!! ❤

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Jumaat Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

 Instant Google Street View

Google Street View ?? Apakah benda alah tu ya ?? Ok Lya citer sikit apala benda alah ni.Google Street View merupakan sebuah ciri Google Maps yang diperkenalkan pada tahun 2007 dan menyediakan pemandangan jalan 360 ° dan membolehkan pengguna melihat bahagian dari bandar pilihan mereka dan wilayah metropolitan sekitar pada tahap asas.Ketika dilancarkan pada 25 Mei 200,hanya lima bandar yang dimasukkan.Kemudian berkembang ke lebih daripada 40 bandar AS dan meliputi pinggir bandar,dan bandar-bandar berdekatan.

Google Street View, ketika dikendalikan, memaparkan gambar yang sebelumnya diambil oleh kamera di atas sebuah kenderaan, dan boleh diterokai menggunakan butang anak panah di papan kekunci atau tetikus dengan menekan anak panah di skrin. Menggunakan cara ini, foto boleh dilihat dalam pelbagai saiz,dari arah mana-mana,dan pelbagai sudut.Garis yang ditunjukkan di sepanjang jalan menandakan arah yang diikuti oleh jalan itu.

Dahulu perkhidmatan Google Street View hanya dapat di gunakan di beberapa negara tertentu sahaja tapi kini perkhidmatan ini telah berkembang biak dan boleh digunakan secara meluas
di negara kita,MALAYSIA..Perkhidmatan ini sedikit sebanyak telah menganggu privasi Lya sekeluarga kerana ianya telah merakam keseluruhan kawasan rumah termasuk dalam pagar rumah dengan terpampangnya kereta dan juga motorsikal walaupun plate dikaburkan.. Mana PRIVASI kita kalau dah macam tu sekali benda alah ni boleh buat ..Takde privasi langsung la kan ?? Jadi Lya memang tak suka ngan benda alah nie..SEYES CAKAP tak suka ..Telah meragut PRIVASI kami sekeluarga ..



Catat Ulasan

20 Ulasan

  1. boleh mintak pihak dorang delete gambar kak lya..harap kemudahan macam ni digunakan untuk tujuan yang berguna bukan sebaliknya

    BalasPadam
  2. Dh blh delete rasanya...sy pon x buat lagi..

    BalasPadam
  3. gambar lama..dah xduduk di situ pun..

    BalasPadam
  4. Kemajuan ni kadang kadang sama banyak kesusahannya dengan kesenangannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu.
      Mungkin senang kalau polis nak google alamat pesalah kot.
      Tapi, jangan orang berniat jahat pulak..

      Padam
  5. baru tadi kwn saya cari lokasi umah . katanya tak nampak . cuma ada jalan masuk jer . pastu tgk dr sudut atas mcm pelik jer . saya kata padanya , jin tutup ! ... selamat . perghhh .

    BalasPadam
  6. Ada baik dan buruknya
    Tetapi memang bahaya sebab orang berniat jahat ni kita tak tahu kan.

    Farah nak URL tu
    http://fuzamusa.blogspot.com/2014/10/bubblynotescom-mini-segmen-url-uolss.html

    BalasPadam
  7. Risau juga bila benda ni dah meluas. Setakat ni rumah sy belum lg muncul dalam google street view ni. Maklumlah kampung jalan kecil. Kang kotor pulak kete diorang. hehe

    BalasPadam
  8. memang bahaya sis..kathy puyn terkena..depan rumah lagi tu..adeh..ni tengah buat tuto manage detail kat situ..

    BalasPadam
  9. tu la kan..rasa bahaya..privacy terganggu..

    BalasPadam
  10. Saya pun tak suka dgn aplikasi ni. Pada saya, klu aplikasi mcm ni hanya utk badan2 penguatkuasaan mmg bagus. Tp utk kegunaan raman lebih bnyk keburukan dari kebaikan. Skrng klu saya dpt alamat org je dah boleh tengok rumahnya.. mmg bagus buat saya, tp tak mungkin buat pemilik rumah tu. Manusia ni lebih bnyk menyalah dari yg betul terutamanya remaja.
    Ini pendapat saya sendiri.. so, klu bapa & ibu2 yg ada anak perempuan remaja, jngn nak heranlah klu rumah anda selalu di skodeng & itu realiti... suka ke?

    BalasPadam
  11. ow gambar tu, memang tak senang hati jika keadaan macam ini.

    BalasPadam
  12. husna setuju dgn pndapat kak lya.. sbelum ni cari tmpat tak pakai gps pon boleh jmpa kan?? kena laa ringan mulut dlm btanya.. bleh erat hubungan jgak..

    BalasPadam
  13. Err..gitu pulak jadinye. Kene ambik langkah berjaga2 k.Lya. Google Street View ni aplikasi fon ke? Huhu. Maaf la jahil siket.

    BalasPadam
  14. Saya pun tak suka jugak. Sebab seluruh rumah saya boleh nampak. Dalam gambar tu ada muka ayah saya dengan kakak saya. Ada gamabr yg dia kaburkan muka,ada yang tidak.

    BalasPadam
  15. Zumal pernah mengekori krew Google Maps masa tengah buat kerja dorang kat Perlis. Teruja tengok ada macam2 kat dalam kenderaan mereka ^_^

    BalasPadam
  16. aplikasi ni sally nmpk eloknya pada kawan sally yg duduk luar negara bila rindu rumah...yg lain xnmpk eloknya pada mana -_-

    BalasPadam
  17. Ramai yg tak puas hati.. Ibarat mencuri la kn..

    BalasPadam
  18. Terpulanglah kepada individu... Kalau tak suka dan terganggu boleh jer mohon delete. Tapi yg herannya sesetengah tu kalau share alamat, posing depan rumah, gambar rumah luar dan dalam kat FB tak kesah pula kan...

    BalasPadam
  19. Btl APA yg bin Muhammad kata tu

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.