❤ Keywords ''Maksud Sekak Sekak Nok'' ❤

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Sabtu Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Ok ni KEYWORDS untuk hari ini 11 Oktober 2014.Yang paling menarik hati Lya cer tengok jap ayat yang Lya tanda kat bawah ni .. ''MAKSUD SEKAK SEKAK NOK''  . Mungkin datang dari entri ini Wordless Wednesday - Makang Sekak Sekak Nok .Ok meh sini Lya terangkan MAKSUD SEKAK SEKAK NOK..



MAKSUD SEKAK SEKAK NOK

MAKSUD SEKAK SEKAK NOK ialah setakat yang mampu,setakat larat,setakat yang boleh,sampai puas hati.. Ianya adalah ayat Negeri Terengganu dan juga Kelantan.


Contoh ayat untuk Sekak Sekak Nok .. 

Ayat Ganu Hokeyy ..

- Mari la makan wehh...Jangan malu2 kita makan sekak sekak nok... Nok sedak lagi kita pakat g makan kat RESTORAN SEKAK SEKAK NOK...

Maksud Ayat ..

- Jom la makan ..Jangan malu2 kita makan sampai puas hati...Nak sedap lagi kita pergi makan kat Restoran Sekak Sekak Nok.

Tu jer la yang Lya boleh terangkan tentang keywords Maksud Sekak Sekak Nok ..Harap dapat membantu si pencari OK ..K Bye !!!!


Catat Komen

33 Ulasan

  1. jawaban berguna bagi carian ini...

    BalasPadam
  2. Maksudnya makan sekak sekak nok - makan setakat yang mahu

    http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2014/01/steamboat-di-terengganu.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btol tu KLA ...Nanti ingat nak buat entri pasal kedai ni jugak ..hehehebalik ganu selalu lalu kat sini

      Padam
  3. hehehe..lucu je.kt mn kedai tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mila ni kat Teganu hehehehehe
      Makang Sekak Sekak Nok,
      Lot 5104 Ground & Mezzanine Floor,
      Jalan Sultan Zainal Abidin, 20300 Kuala Terengganu, Terengganu, MALAYSIA

      Padam
  4. Pertama kali dengar perkataan ni... Baru faham maksudnya.

    BalasPadam
  5. owa macam tu maknanya ...mesti sedap kata sana tu kan Lya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lya tak penah pergi lagi tapi adik2 kakak dah pergi dah hehhehe .mmg berbaloi makan kat situ ..makanla selagi terdaya Cikgu Etuza hehehee

      Padam
  6. hihihihhi...ad jgak yg cari..:D ganu kite..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la ada yang cari tuuu ........ Teganu Kite hahaha ..Ikhwan lama tak dengar citer

      Padam
  7. owhhh.. lan pndai gak ckp tganu sbnrnya sbb rmai bff dr tganu tp yg sekak sekak nok ni tak tahu la plak... wakaka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehhee Alan leh cakak ganu ..Ok la tuuu mudah sikit nok cakak ganu bila g di nung

      Padam
  8. kalau orang ganu faham lah tu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi kan Fiza ..ada gak org ganu yang tak paham huhuhu

      Padam
  9. memang pcl tak faham Ganu kalau Lya tak jelaskan maksudnya..

    BalasPadam
  10. Sekak sekak nok.. Lame x guna perkataan2 ganu ni.. Hehe..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    BalasPadam
  11. Wahhh itu ke maksudnye.
    Panjang bebenor..
    Mujur k.Lya btau maksudnya.

    BalasPadam
  12. laaa...ingat ape la maksudnye...huhu... dh lme xmkn makanan ganu...

    BalasPadam
  13. Hahahaa...tk sangka ada jgk org gugel cari..

    BalasPadam
  14. baru taw lepas baca entry ni..hahaha

    BalasPadam
  15. boleh makan sampai puas ke sini kak lya?

    BalasPadam
  16. haha.. baru tau..pelajaran baru

    BalasPadam
  17. makan smpai kenyang atau puas... hehe

    BalasPadam
  18. Hihi..thankss..ilmu ganu. Agaknye orang tu search nak carik maksud sekak sekak nok. :D

    BalasPadam
  19. Hehee... saya tau maksud tu. Masa bujang dulu saya ada housemate org ganu... org marang.. :D

    BalasPadam
  20. hahaha..
    lucu-lucu..
    sekak sekak nok.. setakat yang kita mahu...

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.