Akif Dah Pandai Menabung

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...


Semalam punyer citer..Balik sekolah terus masuk bilik..Bawak keluar beg dia ..Bukak beg keluarkan kotak kasut dia ..Apa ntah yang dia cuba buat...Umi duk perati je..Rupa2nye dia simpan semua duit sekolah dia kat dalam kotak kasut la..Dia dah keluarkan semua duit sekolah dia dari tabung dan simpan kat dalam kotak kasut ..Bila Umi tanya kenapa simpan dalam kotak kasut tak simpan dalam tabung ..Akif cakap kat dalam kotak boleh simpan lagi banyak duit ...

Bila dah siap simpan tutup kotak kasut masukkan kat dalam beg dan simpan balik kat dalam bilik..
Alhamdulillah sekarang ni dia dah makin suka menabung..Dah pandai kira duit sendiri simpan duit sendiri dan dah berkira2 nak beli rumah untuk Umi .Alhamdulillah.Umi doakan anak Umi murah rezeki.Aamin aamin aamin.. Syukur Ya Allah ... 

Dulu Akif tak berapa pandai lagi mengira jadi dia menyimpan sekadar menyimpan jer..Sekarang bila dah tahu mengira dia betul2 menyimpan.Sekejap2 duk kira sekejap2 duk kira.Moga rezeki anak Umi makin bertambah dari hari ke hari ..InsyaAllah ...


Catat Ulasan

21 Ulasan

  1. Menabung ni kena ajar dari kecik. bila besar nanti akan tetap menabung

    BalasPadam
  2. pandainya die dah..... selamat hari raya akif...

    BalasPadam
  3. nanti belikan akif tabung :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah ada tp still nak letak dlm kotak kasut huhuhuhu

      Padam
  4. alhamdulillah..kecik2 lagi dah pandai menabung..baguslah akif nie...masa kecik2 nilah kita kena ajar anak2 kita menabung kan llya..

    BalasPadam
  5. Amboi bijak ye akif sekarang nie....
    Nak ada rezeki simpan lagi tau..
    Umi yang anak dara tu siapa lak nama dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks Cik akak...Oooo yg kakak namanya Nur Aina Insyirah

      Padam
  6. Eksited betul Akif menabung. Hihi. Sampai kotak kasut leh jadik tabung. Tak muat agaknye tabung biase. :D

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah.. Semoga impian Akif nak belikan rumah untuk uminya terlaksana. Insha-Allah.. =)

    BalasPadam
  8. Wah bagusnya akif . Semoga jadi anak yang pandai berjimat cermat . Baguslah daripada kecil dah pandai menabung .

    BalasPadam
  9. Sikit-sikit, lama-lama jadi gunung everest ^_^

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah.. bagusnya. Melentur buluh biar dari rebungkan... syukurlah.. Tahniah.. :)

    BalasPadam
  11. bagus tu...sy dulu kecik2 tak pernah menabung...bg isi tabung habis boleh lah...hehe

    BalasPadam
  12. hahaaha! comel jee.... akk, kne belikn dy tabung yg besar skit... kunk kalau kt kotak kasut je, tkot duitnye jatuhh ke nnt...

    BalasPadam
  13. Ohh Akif sekolah PASTI.
    Sama dgn Adam Hadif.

    BalasPadam
  14. alolo comelnya akiff..bagus menabung dari kecil nnt trbiasa

    BalasPadam
  15. Alhamdulillah..bijak menabung

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.