Tegurlah Dengan Penuh Hikmah

Salam Ukhuwah Fillah..
Selamat Pagi Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...

Sumber Gambar : Mr Google 
Renungan Buat Kita Semua

Nak MENEGUR boleh je takde masalah ..
Tegurlah.. Tapi jangan sampai menjatuhkan maruah orang lain.
Bukan sahaja suami isteri tetapi sesiapa sahaja pasti tidak suka apabila kita ditegur depan orang ramai, 
Ini akan membuka aib orang tu. 

Nak menegur BOLEH ..Tapi jangan sampai ada yang TERASA...
Tegurlah dengan penuh HIKMAH..


Catat Ulasan

18 Ulasan

  1. Btl tu kak nak menegur biarla dgn cara elok2

    BalasPadam
  2. Betul Lya, nak menegur nie kena ada caranya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan main tegur jer tak kena cara ..Tegurlah dgn cara yang sepatutnya ..

      Padam
    2. Kerana salah cara orang leh sentap. Kawan jadi musuh. Kan ?

      Padam
  3. sangat2 betul tu Kak Lya....Tegur pon dgn cara yang halus kan..:DD salam Jumaat

    BalasPadam
  4. setuju.. tegur biarlah cara yang berhemah :)

    BalasPadam
  5. Perkongsian yg baik buat peringatan bersama semua... t kasih... :)

    BalasPadam
  6. tegur secara berhemah.....

    BalasPadam
  7. SA setuju dengan perkongsian Lya ini...

    BalasPadam
  8. Tegurlah dgn adab pasti ada penerimaannya..

    BalasPadam
  9. alhamdulillah, dikurniakan seorang suami yang menjaga aib seorang isteri...minta2lah kekal, insyaAllah...

    Mayfair bodyline untuk kak lya :)

    BalasPadam
  10. betul tu.kene tegur dengan cara yang betul supaya tak terguris hati mana mana pihak

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.