❤ Piala THOMAS 2014 Malaysia Kecundang Kepada Jepun 2-3 ❤

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Malam Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Keputusan Terkini Piala Thomas 2014 

Datuk Lee Chong Wei tewaskan Kenichi Tago dari Jepun 21 -12 dan 21-16. Mata pertama kepada Malaysia

Pasangan regu Malaysia, Tan Boon Heong & Hoon Thien How tewas kepada regu Jepun, Kenichi Hayakawa & Hiroyuki Endo dengan 21-12, 17-21 dan 19-21.

Perseorangan kedua Malaysia, Chong Wei Feng tewas 15-21 dan 17-21 kepada pemain Jepun, Kento Momoto. 

Pasangan regu kedua Malaysia, Goh V Shem & Tan Wee Kiong menang set penentuan 21-12 menewaskan pasangan Jepun, Takeshi Kamura & Keigo Sonoda. 

 Liew Daren tewas set pertama, 12-21 kepada pemain Jepun, Takuma Ueda. Menang set kedua 21-18,kalah set penentuan 17-21 ..

Huhuhuhu ,..Sedihnyerrr .............


Catat Ulasan

28 Ulasan

  1. Tak dpt tgk piala thomas td...tak sangka yg Malaysia kalah. Nak kena develop dan perbaiki lg tahap permainan mereka ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu kalau la Jia tgk tadi ..nak gugur jantung akak tau huhuhu..........

      Padam
  2. apa2 pun bangga dgn semua pemain yg memberi tentangan yg begitu hebat...tahniah Malaysia!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu IKhwan ..semlm tgk cam nak gugur jantung huhuhu.......

      Padam
  3. Jgn la sedih. Hero selalu kalah dulu. Next pertandingan hero pasti menang. Hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehee berul tu Ismi ...Biarkan jer b nanti kita usahakan yg TERBAIK

      Padam
  4. Yes, it's a really sad news for Malaysia but they have tried their best.

    BalasPadam
  5. Malaysia kempunan lagi nampaknya...

    BalasPadam
  6. Tahniah buat Jepun dan tahniah juga buat Malaysia. Mereka dah cuba yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Fiza ..Malaysia dah cuba yg terbaik cuma nasib tak menyebelahi

      Padam
  7. Salam Lya,
    X de rezeki for Malaysia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Sue ..Ya la dah takder rezeki nak buat camne kan ..

      Padam
  8. dah takde rezeki Malaysia.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la Sukma ..dah takder rezeki nak buat camne kan ..

      Padam
  9. Harapkan hari ni cuti...tapi, xkesampaian... Apa pun tahniah! Skuad Piala Thomas...anda sudah lakukan yg termampu.

    BalasPadam
  10. salam kak lya. baba piala thomas ni ada kawan cakap buatlah entry cukup sekadar rumusan final. saya balas. Lemah tak berdaya nak tulis apa-apa.
    Apappun pasukan Malaysia dah buat sehabis baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yupppp semua pemain dah buat yg terbaik cuma nasib tak menyebelahi kita jer Arz..

      Padam
    2. cuti pun tak menyebelahi kita :)

      Padam
    3. Huhuhu betul tuuu ...........

      Padam
  11. Satu kebanggaan buat kita walaupun x mng..

    BalasPadam
  12. kalah atau menang dah adat pertandingan....yg penting dah usaha sehabis daya.

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.