Taman Bunga Terbesar Di Dunia

DUBAI - Taman Bunga Terbesar Di Dunia

Siapa sangka bahawa taman yang paling indah di dunia boleh didapati di tanah padang pasir yang kering? Dubai Taman Keajaiban memang satu keajaiban, sekeping syurga di bandar di mana segala-galanya adalah mungkin. Ia mempunyai keluasan sebanyak 72,000 meter persegi, dengan 4 laluan km, 1 km bunga dinding dan lebih 45 juta bunga !!!! Wow banyaknya ....

Wahhh  Cantiknyerrr !!!!  TERUJA  ❤

Dubai Miracle Garden adalah taman bunga terbesar di dunia.
Di taman ini terdapat pelbagai bentuk hiasan bunga seperti hati, bintang, igloo (rumah khas masyarakat kutub), piramid, dan lain-lain.

Macam Macam Bentuk Ada ... ❤

Dubai Miracle Garden dibuka tepat pada Hari Valentine, 14 Februari 2013 lalu.
Nama syarikat pemaju taman bunga ini adalah Akar. Mereka mengatakan, bukannya tak boleh mengembangkan sebuah oasis di tengah gurun pasir, melalui penggunaan air limbah dan pengairan.

Wow ..Sangat2 Cantik !!!! ❤
Tidak hanya indah, display bunga di Dubai Miracle Garden akan terus berganti setiap musimnya.
Pelawat boleh mendapatkan pengalaman baru di dalam setiap musim. Kalau di Eropah bunga-bunga mati akibat musim sejuk, justeru di Dubai, puncak musim sejuk adalah waktunya bunga tumbuh subur. Sebaliknya, Dubai Miracle Garden akan tutup pada puncak musim panas.

Suasana Yang Mendamaikan !!! ❤
Setelah dibuka tengah bulan Februari, taman bunga ini akan tutup pada akhir Mei dan dibuka semula bulan Oktober, anda mempunyai sekurang-kurangnya 3 bulan untuk menikmati taman bunga gergasi di Timur Tengah ini. Harga tiket masuknya yakni 20 Dirham untuk dewasa dan kanak-kanak di atas 3 tahun.

Nice !!!! ❤
SaYaNg SeLaLu ,
Lya  ❤

Catat Ulasan

2 Ulasan

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.