Doa Lancar Berbicara

August 24, 2016

Salam sahabat semua..Pernah tak dalam hidup korang dalam usia korang sekarang ni..Bila  tiba masa nak menuturkan bicara ketika cuba menyatakan sesuatu yang kita tak puas hati,suara rasa macam bergetar jer..rasa semacam jer..rasa suara tak boleh nak keluar..rasa tak yakin untuk berbicara..Pernah jadi pada sahabat Lya tak?...Mesti pernah kan ?..Kalau pernah terjadi pada korang..Apa yang korang buat..Ada doa atau zikir yang korang amalkan untuk lancarkan bicara..

Ok Lya nak kongsikan satu doa untuk korang amalkan dalam melancarkan bicara agar sentiasa kelihatan yakin dan suara tak terketar ketar ketika berbicara..Semiga dapat membantu..

Doa Lancar Berbicara 



رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي

"Robbishrohli shod'ri, wayassirlii amrii, wakhlul 'uqdatammil lisani, yafqohu qouli."

Ertinya:

"Ya Tuhanku, lapangkanlah untukku dadaku dan mudahkanlah untukku urusanku dan lepaskanlah kekakuan dari lidahku supaya mereka mengerti perkataanku."

Semoga perkongsian Lya ini bermanfaat untuk kita semua...Semoga dipermudahkan segala urusan dan dilancarkan segala bicara..InsyaAllah..

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 sang pencerita

  1. Doa yang selalu dibaca setiapkali ustaz/ustazah masuk kelas. Hihihi. Thanks for sharing kak lya..

    ReplyDelete
  2. good sharing kak ^^ teringat masa sekolah rendah dulu sebelum belajar baca doa diatas ramai2. ngan alunan nada ala berlagu. hehe. budak2 lah kan..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah perkongsian yang baik kak lya...selalu amalkan doa ini dari kecil lagi...

    ReplyDelete
  4. kalau tak silap ini doa nabi musa ketika ingin bertemu firaun dan ditemani nabi harun...maaf sekiranya silap

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!