❤ #Cabaran20Hari - Menu Wajib Di Pagi Raya ❤

July 13, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

#Cabaran20Hari
#Cabaran20Hari - Menu Wajib Di Pagi Raya

Menu Wajib Di Pagi Raya



#Cabaran20Hari untuk hari ke tujuh belas ialah ~ Menu Wajib Di Pagi Raya.Menu wajib di pagi raya yang akan ada dan sentiasa ada di rumah mak ayah Lya dan juga rumah mertua Lya ialah ....Dua dua rumah biasanya akan ada menu ni setiap kali hari raya.Hehehe arini kita bagi entri bergambar makanan pulak ya...Gambar semua bukan Lya punya ya..Lya curik jer dari Mr Google..Kalau korang perasan ni gambar korang..Lya mintak izin pinjam ya hehehe..Sorry i curik gambar okeyyy !!!

Nasi Minyak
Nasi Minyak 

Gulai Ayam
Gulai Ayam 

Rendang Ayam
Ketupat Palas 

Rendang Ayam

- Nasi Minyak 
- Gulai Ayam / Daging
- Ketupat Palas
- Rendang Ayam / Daging 

Ok dah ..Ni antara menu wajib yang selalu ada bila hari raya.Kiranya ni menu untuk semua.Semua memang suka makan makanan kat atas tu..Feberet semua orang dalam rumah Lya.Kalau ketupat palas tu,feberet Akif..Bila dia dah start makan habiss laaa,selalu kena tanggalkan baju melayu dulu kalau nak makan ketupat sebab pengalaman yang sudah sudah ..Habiss baju melayu melekat minyak ketupat tu huhuhu..

#Cabaran20Hari, #HariKeTujuhBelas #ExchangeFeedGroup #KelabBloggerBenAshaari #AkifImtiyazDotCom

Artikel Menarik yang Lain

7 sang pencerita

  1. nak backlink free ? sila tinggalkan link di page BLOG SYIRA LOKMAN :D

    ReplyDelete
  2. wahhh pagi-pagi raya ada nasi minyak...

    ReplyDelete
  3. wahh tak sabar nak makan menu di pagi raya macam ni..craving for rendang n ketupat :)

    ReplyDelete
  4. ketupat palas dgn rendang wajib ada

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.