❤ #Cabaran20Hari - Bajet Raya ❤

July 08, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Rabu Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

#Cabaran20Hari
#Cabaran20Hari - Bajet Raya 

Bajet Raya


#Cabaran20Hari untuk hari ke dua belas ialah ~ Bajet Raya.Nak citer pasal bajet raya hari ni..Kalau bajet raya untuk Lya sorang takde laa banyak mana pusing konar pusing konar tak larat dah nak pusing..Tak boleh nak citer la bab bajet alahai...Tak tahu nak mula dari mana ..Tapi kalau ikutkan Lya ni bukan jenis boros dalam berbelanja..Ala kadar sahaja tak melebih lebih la kata orang.Kira ikut kemampuan diri gituuuu...Kalau tanya bab bajet ni nak citer lelbih pon tak reti sangat laaa..Kita citer sekadar mampu je laaa..Tu citer bajet Lya..Memang tak leh nak citer lebih..

Ok kalau bajet untuk anak anak..Huhuhuhu,Lya jenis yang pentingkan anak anak dari segi penampilan hari raya..Maknanya anak anak akan dapat apa yang diaorang nak dan apa yang diaoarang suka..Bonus untuk diaorang laa setelah sebulan berpuasa..Bajet raya untuk anak anak..Ok Lya ada tiga orang anak..Dua lelaki dan satu perempuan..Untuk bajet pakaian diaorang dari kain pasang baju kurung,baju melayu,upah jahit baju,baju kasual,tudung,kasut,stokin dan barangan keperluan yang lain adalah RM2500 ke RM3000.Ok tu jer la Lya boleh citer.Nanti kan kalau citer banyak banyak jadi lain plak hehehehehe..Ok HABISS dah citer bab bajet raya..Kalau nak sambung lagi bab bajet perjalalanan balik kampung dan duit raya serta perbelanjaan lain alamaknya kena bukak calculator laaa kita..Cukup sini jer laa dulu ...Ok BYE !!!!!!!!!!!

#Cabaran20Hari, #HariKeDuaBelas #ExchangeFeedGroup #KelabBloggerBenAshaari #AkifImtiyazDotCom

Artikel Menarik yang Lain

5 sang pencerita

  1. apepun persediaan untuk raya biarlah bersederhana dan mengikut bajet sendiri kan :)

    ReplyDelete
  2. Sama la kite kak Lya... anak je yg penting, diri sendiri asal ada baju selai dua, kuih raya sikit udah ler, tu belum diorang beso lg, kalau tak agaknyer bajet raya tiap tahun ribu riban cam akak gak ni huhu :D

    ReplyDelete
  3. Kann kak lya. Bersederhana lebih baik :D

    ReplyDelete
  4. perrrggghhh....!! dasyat tu Kak Lya...
    hehehehee... :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.