♥ Ponteng Solat Jumaat Di Negeri Terengganu,Silakan Naik Van Jenazah ♥

February 25, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Rabu Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...



Bagus betul la kerajaan negeri Terengganu sekarang ni.Lya rasa hukuman ni sepatutnya dilaksanakan dari dulu lagi.Tapi takpe la kerajaan negeri sekarang dah buka mata dengan isu ni.Ya la kan kita ni sakit mata tengok bila solat Jumaat jer ramai betul kaum lelaki yang tak tunaikan tanggungjawab mereka.
Berkeliaran ke sana ke mari walhal masa tu waktu solat Jumaat.
Mereka yang tak solat ni tak malu langsung pada masyarakat sekeliling yang memerhati.Tak malu pada masyarakat boleh tahan lagi tapi malu la pada Allah.Allah sedang memerhati.

Kerajaan negeri Terengganu akan mengenakan tindakan lebih tegas,termasuk menahan dan membawa mana-mana lelaki islam di Terengganu menaiki van jenazah sekiranya didapati ponteng solat Jumaat.Bagus juga tu dapat jugak kaki kaki ponteng solat jumaat merasa naik van jenazah.


Artikel Menarik yang Lain

21 sang pencerita

  1. alhamdulillah..ke arah lbh baik, semoga dpt menjadi contoh kpd.negeri² lain.

    ReplyDelete
  2. betul..yang tua2 berpusu2 kemasjid,dia pulak duduk tepi tebing petik gitar tengah panas..gile ke apa?semoga banyak negeri lain akan kuat luasa undang2 macam ni..

    ReplyDelete
  3. bagus! laksanakannya dengan bersungguh-sungguh biar matlamat itu benar2 tercapai.. jangan hanya sekerat jalan..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah... transfomasi dr ms ke smasa... sudah menjadi tggungjwb pemimpin utk bg hukuman buat mereka yg slh...

    ReplyDelete
  5. hahaha . buat macam tu baru la mat mat rempit gerun sikit nak merempit n ponteng solat jumaat.

    ReplyDelete
  6. alhamdulillahhh~ moga semuanya dipermudahkan dan Allah redha amin:)

    ReplyDelete
  7. Lepas ni bolehlah diapplykan dinegeri2 lain..kadang2 tengok kaum Adam yg muslim ni selamba je muka merayau kat mall time solat jumaat..husnuzon..musafir kottt..hehehhe

    ReplyDelete
  8. syukur, penambahbaikkan yang patut di jadikan contoh

    ReplyDelete
  9. Siap la yang selalu ponteng tu. Terpaksa la menyorok dalam semak..hehe

    ReplyDelete
  10. Moga tiada penambahan Van Jenazah...pada masa akan datang semata nak hangkut mereka yg ponteng solat Jumaat.

    Satu lagi wanita yg seksi2 tak boleh masuk Ganu jugakkan kene kompaun...Moga negeri lain pun mengunakan undang-undang yg sama pada masa akan datang. Alhamdulillah ke arah mendekatkan diri ke pada yg esa.

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah satu tindakan yang baik. Sudah pasti diterima oleh rakyat

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah, hendak2 lagi kat sini, hari jumaat cybercafe penuh budak2 .Siap pakai baju Melayu lagi, geram je tengok.

    ReplyDelete
  13. Kan..best juga tu kan..rasailah sendiri jadi jenazah hidup..

    ReplyDelete
  14. Elok Sgt ni da praturan mcm ni

    ReplyDelete
  15. Elok sgt tu... biar ingat mati sikit. Mudah2an sedar...

    ReplyDelete
  16. Macam2 undang-undang yang kerajaan Negeri Terengganu war-warkan sekarang.
    Good 👍 & very creative.
    Moga dilaksanakan secepat mungkin.

    ReplyDelete
  17. van jenazah terus , huhuu . ok gak ni . satu lagi dengan laki yang pergi masjid tapi tak solat pon . bising bango orang tengah sembahyang

    ReplyDelete
  18. yeahh! Thumbs up! hehe satu lagi MAIDAM tgh giat menyaman mereka2 yg seksi+yg membonceng tanpa ikatan sah! SYABASSS

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.