❤ Fakta Kenapa Semakin Ramai Wanita Jadi Mangsa Rogol ❤

February 08, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Ahad Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...


 Fakta Kenapa Semakin Ramai Wanita Jadi Mangsa Rogol

❤- Menampakkan bahagian atas buah dadanya (alur)
❤-  Memakai baju yang singkat sehingga menampakkan bahagian pusat dan perut.
❤- Memakai seluar yang apabila bertinggung akan menampakkan bahagian alur punggung dan seluar dalamnya.
❤- Memakai skirt pendek yang menampakkan bahagian betis dan pehanya.
❤- Memakai baju yang jarang sehingga menampakkan seluruh bentuk buah dada dan warna bra yang dipakainya.
❤- Memakai kain yang jarang sehingga menampakkan seluruh bentuk kaki hingga ke pangkal peha.
❤- Memakai tudung sehingga menampakkan bentuk buah dada.
❤- Media hiburan.
❤- Memakai haruman yang keterlaluan.
❤-Terlampau bersosial.

Pada kaum Hawa:Jangan menaikkan nafsu lelaki yang tidak dikenali dengan berpakain yang mendedahkan tubuh anda atau yang menampakkan bentuk tubuh (ketat) di khalayak ramai. BURUK PADAHNYA!!!

Pada kaum Adam: JANGANLAH!!! menganggap wanita itu hanya alat pemuas nafsu seks semata-mata. Hargailah wanita yang melahirkan anda di dunia ini.


Artikel Menarik yang Lain

21 sang pencerita

  1. perkongsian yang baik moga menyedarkan kaum hawa. akhir ini ramai yang suka memakai jubah tetapi menonjolkan apa yang tidak patut dengan jubah yang ketat.

    kesian kaum adam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jln kne tunduk jela arz...hihi....

      Delete
    2. Huhuhu sabor jer laaa nk buat camne dah tu jer bju kat Malaysia ni ...

      Delete
  2. terima kasih mengingatkan..!
    :D
    apa2pun pandai2 la bawa diri girl2/wanita2 sekalian walau kat mana2 sekali pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yuppp btul tuNana...jaga diri jaga penampilan walau dimana kit berada

      Delete
  3. jaga penampilan in sha alalh selamat ^^

    ReplyDelete
  4. Semoga di jauhkan buat semua... perkongsian yang baik Lya :)

    ReplyDelete
  5. Nak brgaya biarla brpada2 kan

    ReplyDelete
  6. Semoga dijauhkanlah... skrng semakin ramai yg membalut aurat, bukan menutup aurat....

    ReplyDelete
  7. perkongsian yg baik kak lya.. wanita kena jaga banyak perkara terutama bab berpakaian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul tu Aniss bab2 berpakaian ni kita kena jaga tau..

      Delete
  8. betul tu . tutup aurat tapi mcam tak berapa nak tutup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuuu tu bkn tutup aurat tu membalut aurat huhuh

      Delete
  9. lebih kpd bj bergaya jer. Padahal boleh jer bergaya dgn menutup aurat dgn sempurna...

    ReplyDelete
  10. nauzubillah.. moga kita terhindar dari niat jahat manusia.. moga terhindar dari mata2 jahat yang memerhati. always kena mohon bila keluar rumah Allah lindung sentiasa.

    ReplyDelete
  11. moga dijadikan peringatan buat kaum hawa

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.