❤ Epal Asam Boi .. Yummy Sedapnyerr ..❤

October 23, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Pagi Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...


Semalam punyer cerita maaaaa ... Semalam Lya ke pasaraya jenguk2 kat bahagian buah2an duk cari kot2 ada mangga muda..Tapi tekak jer panjang terjenguk mangga muda yill lekkk ..Huhuhu talak adooo maaa itu mangga muda..Takde sudah..jenguk kat kawasan epal pulak ada epal hijau ..Ambik satu plastik epal hijau,sambar seplastik asam dan jugak cili padi ..Hokey dah ada semua bahan..


Ehh ehh ehhh cili padi,asam.apal.Nak buat apa ni Lya ?? Haa aaa kita buat EPAL ASAM BOI ok..Mangga takde epal kita guna..Janji tetap sodappp...Ok epal dah siap potong,cili padi pon dah siap potong kita go go go jer laaaa ..


Ok semua bahan tu masukkan kat dalam bekas pastu gaul ngan garam dan jugak gula..Kalau nak manis masukkan gula lebih kalau nak pedas masukkan cili padi biar lebih..Gaul semua sekali kasi rata..


Dah siap gaul semua sekali dah rata semua.Boleh la tutup dan masukkan kat peti ais ..Nanti dah siap boleh la makan ..Sedappp ni...Lya dah makan pagi buta tadi .Hahahaha ..Pepagi buta makan epal asam boi ..Hukhukhuk pelikkssss tul la..Nak buat camner dah terasa sangat nak makan..Makan jer la ..


Taraaaa ..akhirnyerr kita pon dah buat jugak ...Epal Asam Boi ..Sedapnyer ..Pedas masam manis masin semua adooooo ...Jom la cuba buat ..Senang jer tak susah pon ..

Artikel Menarik yang Lain

46 sang pencerita

  1. banyak betul orang update pasal ni,, nanti nak try buat... hihi

    ReplyDelete
  2. Sedapnya....mmg tgh viral mangga asam boi ni kan....guna epal bleh....guna jambu batu bleh....kedondong pun ok....terliur dh ni....SA je x buat lg ni....

    ReplyDelete
  3. trending skrg ni..
    betul2 terliuq la Julia :)

    ReplyDelete
  4. esok nak pegi pasar malam nak cari mangga muda.. nak buat mangga asam boi.. T__T

    ReplyDelete
  5. sedap juga kalau guna epal,asam boi ganti dgn kulit limau..ehee

    ReplyDelete
  6. arghh sedapnyee.. nak buat..nak mangga.. hukhuk..

    ReplyDelete
  7. sedappp ! syira minggu ni bnyk kali mkn mangga :D

    ReplyDelete
  8. Bertambah masam lah tu epal hijau n asam huhu

    ReplyDelete
  9. Sedapnya... Cuti nanti zumal nak try buat ^_^

    ReplyDelete
  10. Sedapnya... Teringin nak buat, tapi malas. Sudahnya, makan asam boi dengan mangga je. Tak campur pon. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalau malas takleh nak kata pa la hehhe

      Delete
  11. kreatif lya...takde mangga, ganti je epal kan?...

    ReplyDelete
  12. xde mangga epal pon jadi eh...adoi kecur liur tgk irrayyan.com

    ReplyDelete
  13. nampak menarik ni kaka lya....tapi memang kena letak cilipadi ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak suka tak uah letak pon takpe Arz

      Delete
  14. assalamualaikum lya...skg dah jadi satu trend jeruk asam boi ni...mmg mengancam ni yg teringin nak buat juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam Mama..mmg mengancam kena buat ni Mama

      Delete
  15. Hhaa epal pun epal la kan Kak hhee

    ReplyDelete
  16. Oooo baru petik pauh blakng umah.. nk g cr asam boi plak la kak lya...

    ReplyDelete
  17. Pakat dok ketagih ni la ni... Tapi x blh amal slalu, nnt cepat lupa...

    ReplyDelete
  18. Tak pernah rasa epal asam boi tu.. mcm best.. :)

    ReplyDelete
  19. Kalau asben saya tau ni confirm kecur mulut.

    ReplyDelete
  20. Perghh..perghh..sedap niy kak Lya. Huhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.