❤ Peluklah Isteri Di Saat Dia Menangis ❤

August 15, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Salam Jumaat Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

PELUKLAH ISTERI DISAAT DIA MENANGIS

Bila isterimu menangis dihadapanmu,tak peduli apapun sebabnya,peluklah dia, biarpun dia menolak, 
tetapi peluklah dengan erat ...

Menangis di atas meja selamanya tidak akan pernah terasa lebih nyaman dan damai selain menangis 
dalam pelukkanmu..!!

Bila isteri mengatakan tentang kesalahanmu,tolong jangan selalu mengatakan dia cerewet, 
itu semua kerana dia peduli padamu..!!

Bila isteri sedang kesal dan mengabaikanmu, jangan ikut-ikutan tidak peduli, 
Ini adalah tentangan bagi kalian,saatnya membuang ego masing2..

Bila isteri tidak mahu mendengar dan berbalik badan berjalan meninggalkanmu,kejarlah dia,
Bila kau sungguh mencintainya, apakah kau sanggup meninggalkannya sendirian..??

Bila isterimu berkata "kamu pergi saja" aku tidak mahu mempedulikanmu'' jangan percaya begitu saja, mungkin itu hanya dibibir saja,sedang hatinya tidaklah demikian, sebenarnya itu adalah saat dimana dia paling memerlukanmu..!!

Bila isterimu marah, suasana hatinya sedang tidak enak dan tidak mahu makan, jangan bertanya mahu makan apa,dia pasti berkata tidak mahu semuanya.

Belikan makanan kesukaannya, tunggu suasana hatinya membaik dan berikan pada dia, jangan menggunakan ancaman bahawa kamu juga tidak mahu makan..!!

Hargai isterimu, tidak perlu berfikir terlalu rumit, apa yang wanita mahu selalu sederhana selamanya..!!
Terkadang, berkompromi bukanlah bererti mengaku kalah, itu adalah suatu sikap memahami..!!
Memaafkan bukan bererti lemah, melainkan sebuah kepedulian dan menghargai..


Artikel Menarik yang Lain

12 sang pencerita

  1. kuatnya seorang isteri, kuat lagi kalau dah jadi ibu...kan kak :)

    ReplyDelete
  2. Isteri itu satu anugerah buat suami..hargailah kehadiran mereka

    ReplyDelete
  3. hari hari peluk lya...ihikss... nangis ke tak nangis ke sama jer... ooopsss...larikkk....

    ReplyDelete
  4. yang ni betul kak lya !! selalu apa yang keluar dari mulut isteri tu bukan betul mana pun...kehkehkeh....

    ReplyDelete
  5. Perkongsian peringatan yg bermanfaat buat para suami... t kasih Lya.. :)

    ReplyDelete
  6. Huhu..terharu nye baca. Isk isk. Sila baca ye kaum wanita yg bergelar isteri, yang mana bergelar girlfriend jgn ngade2 nak di layan camni gak. Hehe

    ReplyDelete
  7. yap btl2 tu kak..hati perempuan lembut

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum lya...sokong sangat ni...:)

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..