❤ DIY : Lampu Hiasan ❤

August 17, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Salam Ahad Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Cuba kita kreatifkan diri sendiri dengan mencipta lampu buatan sendiri. 
Jom lihat di bawah ini teknik membuat lampu yang kreatif.

Sediakan bahan-bahan yang diperlukan, iaitu, sudu plastik, pisau,
botol air mineral yang besar, mentol, glue dan lain-lain.

Potong sudu seperti gambar  
Potong bahagian bawah botol air mineral

Buat lubang pada botol air mineral sehingga sudu
boleh dimasukkan/diselitkan

Sambung sudu-sudu itu seperti ini menggunakan tali tansi

Hampir siap !!

Belum lagi menyala !!!

Akhirnya ..Siap dan menyala !!!

Sungguh cantik dan kreatif. Mungkin inilah peluangnya jika anda mahu mencuba sesuatu benda yang unik. Ia boleh diaplikasikan di mana-mana sahaja. Tetapi sila pastikan anda membuat penyambungan wayar dengan betul, bimbang jika terkena renjatan eletrik secara tiba-tiba.


Artikel Menarik yang Lain

18 sang pencerita

  1. amboi!
    cantiknyeee....tp kalau MG ..dah ad tutp mcm ni pon mlas nk tiru ...haha :P

    ReplyDelete
  2. Wow...serius sangat kreatif. Good idea. Kalau sha Kena cari mood kerajinan yg serius kalau nak buat macam ni. Hehe

    ReplyDelete
  3. Boleh buat ni! kos murah je. mungkin boleh buat colourful skit sudu tu.
    Thank you for sharing!

    ReplyDelete
  4. apsal la beta tak sekreatif ini...?? muahahaha !! tapi memang cantik kan kak lya...?? bahan2 pun senang dapat...

    ReplyDelete
  5. Mula2 x nampak jd apa...now bila dh siap cantik plak kan...

    ReplyDelete
  6. Perghh.. Mmg kreatif dan rajin

    ReplyDelete
  7. Boleh la kot cuba buat macam ni. Dulu pernah buat lampu tidur pakai bakul buah yg kecik..

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum lya...cantik2...;)

    ReplyDelete
  9. Wahh... mmg menarik.. kreatif, cantik & menjimatkan..

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..