❤ Hari Ini Ke Klinik Gigi ❤

June 10, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Aktiviti pagi tadi bersama anak2 ... Sebenarnya nak pergi dari minggu lepas lagi tapi tak berkesampaian sebab sibuk sesangattt ..Pagi tadi dapat jugak bawak anak2 pergi KLINIK GIGI .. Budak paling excited nak jumpa Dr gigi semestinya budak paling kecik sekali la ..sebabnya Akif tak pernah lagi jumpa Dr Gigi ..Kat sekolah pon tak pernah lagi ..Lya tak pernah lagi bawak Akif ke Klinik Gigi sebab gigi dia setakat ni memang alhamdulillah OK dan tak bermasalah ...

Dalam perjalanan tadi macam2 dah soalan yang ditanya ..Macam ler Umi dia ni Dr Gigi ..Lepas jawap satu soalan ..keluar lagi satu soalan tak henti2 sampai lerrr ke KLINIK GIGI ...Lya bawak anak2 jumpa Dr Gigi sebab nak buat pemeriksaan gigi Iman .. Alang2 dah pergi bawak sekali la Insyirah & Akif untuk pemeriksaan ...Gigi geraham Iman dah goyang dan kena cabut ..Tapi sebab ianya gigi geraham Lya takut la nak cabut sendiri ...Kalau gigi biasa tu Lya cabut sendiri jerrr ..Tapi main bab2 geraham ni kena bawak ke Klinik Gigi la jawapnyerr ...

Kat Klinik Gigi lepas jer pendaftaran ..tak lama tunggu dalam 20 minit nombor Iman dipanggil ..Mula2 masuk senyum jer takder masalah ..Dr check kejap pastu Dr bgtau kena cabut la sebab dah goyang banyak.
Dr cakap tak yah bius la sebab sikit sangat jer ... Iman angguk jer ..Dr cabut sekali tu MENANGISSS SUDAHHH huhuhuhuhu ..Sakit katanya ..Dr tanya nak cucuk tak kalau sakit nak cucuk sikit sebab ada serpihan lg kat dalam nak kena buang ...Iman tak nak cucuk jadi Dr teruskan jer la ..Huhuhu masa Dr tarik serpihan gigi tu wawawawawa menangiss lagi ..Sedihnyerrr .. Tapi sekejap jer tak lama pon menangis ..

Tiba pulak giliran Akif ..Masa naik kat bed tu kan ..Dr belum cakap apa2 pon lagi dia dulu yang cakap siap ngan memek muka lagi (AKIF TAK NAK CABUT ..GIGI AKIF OK TAK GOYANG..GIGI AKIF CANTIK PUTIH BERSIH ..AKIF TAK NAK CABUT ..) Dr senyum jer pastu masa suruh bukak mulut Akif nak bukak ngan tidak sama banyakkk jerr ..Hahahahaa takut ler tuuu ..tadi kemaian lagi duk tanya itu ini .. Lepas dah check Dr cakap gigi Akif ok takder masalah ..gigi cantik tersusun putih bersih ...Dr tanya siapa yang gosok gigi Akif ?? Akif bangun dari bed dan bangganya bagitahu ..(AKIF GOSOK SENDIRI LA DOKTOR ... ) Bila Dr tanya berapa kali Akif gosok gigi .. Akif garu kepala .. ( TAK INGAT DAHHH heheheehe...) Ok alhamdulillah Akif takder masalah ngan gigi ...

Tiba giliran kakak Insyirah pulak ...Lepas Dr siap check ..Dr cakap gigi,Insyirah pon takder masalah .. Suka sangat dia bila Dr bagitahu camtu ..Insyirah paling takut bab2 cabut gigi ..



SELESAI SUDAHH AKTIVITI PAGI KAMI ....


Artikel Menarik yang Lain

29 Sahabat Setia

  1. waahhh bgs tu x de masalah gigi! thumbs up!!

    ReplyDelete
  2. masa kecik memang tak takut , seronok lagi ada bila nak pi cabut gigi...dah besar tua2 ni rasa semacam jer...takut pon ado haha.. / bg anak2 pcl dorang tu dah biasa lebih2 lg si hanis...suka sangat ..

    ReplyDelete
  3. bagus ajar naka jaga kebersihan gigi dan mulut, macam Rasulullah... seb baik dorg tak lari...hhee

    ReplyDelete
  4. Hehe..akif gementar tu sebenarnye. Tu byk tanya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya la tu Ana..tu sbb dia byk bertanya..

      Delete
  5. SA belum berpeluang bawak Dania jumpa dentist....ntah bila nk bwk

    ReplyDelete
  6. so sweet,,,sy pun da lama tak pegi klinik gigi,,hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet ler sgttt...huhuhu pergi la check gg ..

      Delete
  7. Baguslah kecik² check gigi dan jaga gigi.Fiza pun takut bab² gigi..kena cabut ke tampal ke memang takut n ngilu dengan mesin tu ha..tapi kalau dah sakit, redah je..

    ReplyDelete
  8. Fiza sampai sekarang pun takut nk g klinik gigi.. huhu...

    ReplyDelete
  9. memng ngeri nak jumpa doktor gigi nie

    ReplyDelete
  10. kita yg deasa ni pun disarankan kerap buat pemeriksaan, kan

    ReplyDelete
  11. Hehe... Fobia tul dgn dr.gigi... Hehe... Tpi anak sy de appoinment bln 9 nnt... Gane la gayanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe takder apa la ok la tu hehehe..

      Delete
  12. last time check gigi masa kat sekolah dulu.. yg mak cik misi datang sekolah tu.. lepas tu rasanya x pernah check pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak aii lamanyerr ..akak mmg 6 bln skali check gg ....

      Delete
  13. Lama gak tak g klinik GG....takut sikit nak pergi.....hahaha....paling tak suka GG kena gerudi....ngilu sgt2..

    Entri terkini MINDAKABUR : Menambah 'Text Formatting Tools' Pada Kotak Post Google+

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu tu yg tak tahan tu .ngilu ..

      Delete
  14. saya pun gerun jugak dgn doktor gigi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha gerun eaaaa ..takut pon ada kan kan kan !!!!

      Delete
  15. assalamualaikum lya...bagus kena biasakn ke klinik gigi ni jadi hilanglah rasa takut...;)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.