❤ Orang Zaman Sekarang Bukan Zaman Tok Nenek Kita Dulu ... ❤

May 18, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua .

Jumpa status ni dan jatuh suka tapi tak ingat pula dimana tempat Lya jumpa ..

"Dalam kita nak ajak orang kepada kebaikan,jangan borak banyak tapi buat dengan tindakan.
Tak perlu tunjuk semua perkara,ajar yang mana dia suka.Jangan memaksa dia ikut kehendak kita,tapi kita cuba memahami apa yang terbuku di jiwa dia.Kalau dia dah ada minat,barulah sembang hal yang luas masalahnya. Hello Bro... Lu org mesti ingat arrrrr..Org zaman sekarang bukan zaman nenek kita dulu bro..Sekarang orang minda carca merba,Usik sikit dah merah telinga..Jadi ajar ikut sesuai yang ada,biar makan masa yang lama tapi ada hasilnya ..Bermula bina KLCC tu dari satu bata Bro"....

SETUJU !!!! Orang zaman sekarang tak sama cam orang dulu2 tau ..Jadi nak buat sesuatu biar la kita ni ikut peredaran zaman ..Insyaallah kalau benda yang kita nak buat tu benda baik pasti ramai yang nak ikut ..Yang penting keikhlasan hati kita sendiri ..Sejauh mana kita ikhlas untuk membentuk ... 

Nak ajar orang ni bukan senang bukan jugak susah tapi nak kena dengan cara ..Kalau kena cara kena acuan PASTI BOLEH ...Ibarat kata pepatah '' Bukan Senang Nak Jadi Senang,Tapi Kalau Nak Susah Cukup Senang ...'' 

Gambar takder kena mengena !! Hiasan jer ..

Artikel Menarik yang Lain

11 sang pencerita

  1. Baca dua kali baru faham maksudnya...

    ReplyDelete
  2. Betul kak..tapi kalau kita nak ajar orang bab agama, satu..ofkos kita kena tahu dulu. dua, yang paling penting kita kena cakap jujur walaupun orang tu tak boleh terima. Just my 2 cents.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ..kalau kita sendiri 0 camner nak mengajar orag ..

      Delete
  3. Jika tiada dulu manakan ada sekarang. Walaupun sekarang berasal dari dulu, namun tetap tidak akan sama dan serupa. Hanya satu yg kekal sama yg boleh kita jadikan rujukan dan panduan sampai bila2, sepanjang zaman...iaitu Al-Quran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Qoran ...RUJUKAN TERBAIK SEPANJANG ZAMAN ..
      Tak kan lupa sampai bila2 ..

      Delete
  4. Yer betul belaka perkongsian ini :) apa yang penting adalah kesabaran dan tindakan yang betul ....insyaallah Allah seniasa bantu sesiapa yg membantu agama allah :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..