❤ Insyirah ..Buat Umi Terkejuzzzz Lagi .. ❤

May 09, 2014


Salam Ukhwah Fillah ..
Selamat Petang Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Semalam punyerr citer ..Lya jenguk bilik Kakak Insyirah ..tanya apa citer kat sekolah,ada masalah ke tak kat sekolah,ada homewprk ke tak...bila peperiksaan akan bermula ..Semuanya berjawap ..Alhamdulillah takde masalah dengan pembelajaran dia..Semuanyer Ok dan takde apa dah nak kongsi Umi pon kuar bilik.

 Umi lalu kot peti ais Umi nampak kertas nie ..Aikk tadi sebelum anak2 blk dr sekolah takder pon yg ni ..Tetiber jer ada ni saper yg letak ..Aiksss musykil2 ..


Lya tengok surat tu ..Terpampang nama Insyirah ...Pastu Lya baca satu persatu ..Tadi masa Lya borak2 ngan dia kat bilik dia tak citer pon pasal ni ..''LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KUALA LUMPUR''.
Lya terus tanya dia,kenapa tak inform kat Umi pasal nie ..Insyirah cakap takut Umi tak bagi sebab jauh,lagi satu takut nak beri surat kat Umi nanti Umi terkejut sebab Kakak terpilih pergi KL..Umi kan selalunyerr ketar lutut kalau Kakak nak g jauh2 .Masa kakak nak g berkhemah pon Umi mcm tak nak bagi jer ..Inikan pulak ke KL..Umi tak bagi kan ?? 

Boleh jer dia memancing raser Umi dia nie ..Tapi seyess Lya nak bgtau masa mula2 tgk surat lawatan tu Lya mmg terkejuzz sikit..Huhuhu takut pon ader ..Kakak ckp dia nak join ..Lya cakap tunggu abah balik kerja tanya abah ...Hope abah pon sokong Umi jugak la...

Bila abah dia balik cepat2 dia tanya ..Abah dia slamber rock & roll jer jawap ..OK la bukan selalu dapat g lawatan ..Mak oiii abahnyerr KL tu bukan Kemaman jer tu KL abah dia oiii ..Abah tanya Umi plak ''Dah tu kalau KL kenapernyerr ??? KL jauh tu makan masa tu lama tu huuuuhuhu.Abah dia jawap lg ''Ala biarla kakak pergi dgn kawan2 bukan selalu ..'' Umi diam tapi diam Umi tu ada makna tau ..Umi takut sebenarnyerr ..Tapi abah dah bagi OK la Umi ikut jer .. Dalam hati Umi sebenarnyerr tumbuh satu TAMAN ..TAMAN APA NTAH SEBAB UMI TAK RETI NAK LETAK NAMA ..Slamber lak tu Abah dia isi satu lg surat pastu siap staplerkan duit kat surat tu huhuhuhu ...

Maknanyer Insyirah akan pergi la ikut lawatan ke KL pada 26/05/2014 bersamaan hari Isnin ..Abah dah bagi izin dah siap isi borang dah siap bagi duit RM85 lagi untuk bayaran apalagi mmg suka hati sesgt la dapat pergi ..Ingat ucapan akhir sebelum dia simpan surat tu..TQ ABAH ..TERIMA KASIH UMI ..Umi lak jadi sayu ni KENAPA ???? .... Tak suka la berpisah ngan anak2 ..sebab kalau kitaorg g jln2 mmg selalu bersama.


Umi anggap dia puteri kecil Umi ..padahal dia dah besar la ..Dia dah pandai berdikari dan dia boleh jaga diri sendiri ..Cuma Umi kadangkala melebih2 huhuhu..Sebab dia satu2nya puteri comel Umi dan masih kekal sebagai puteri kecil Umi hingga kini ...Teringat dia masa kecik ...


Anak comel Umi yang BAM BAM sesgt masa kecik ...


 Sekarang dia dah besar.Tahu berdikari dan tahu banyak perkara Umi ngan abah bangga dengan dia.
Terasa kejap jer masa berlalu ..Sekarang dia dah besar la ..Anak manja Umi juga Abah dah meningkat dewasa .. Sekarang dia 10 Tahun ..NUR AINA INSYIRAH SUHAIMI ..


Dulunya dia puteri kecil dihatiku ..Sekarang dia pemangkin semangat untukku ..Saat suka juga duka dialah pengubat dukalara ..Puteri sulung Umi dunia akhirat ...Sayang kamu dan adik2mu melebihi nyawa Umi sendiri ...Terima Kasih Allah ..


Artikel Menarik yang Lain

17 sang pencerita

  1. sapa yg tak risau kan kalau berjauhan dgn anak kan kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Lya ..Kak Lya mmg jenis cepat risau ..huhuhuhu

      Delete
  2. semua pasti melalui peringkat peringkat ini kan...anak saya baru 1 tahun 6 bulan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik lagi takpe ..pasni bila dia dah besar lalui camni abah ngan mummy dia pon pasti berperasaan spt Lya

      Delete
  3. ms cik siti sekolah dulu mmg mak x bg ikut camping atau mne2 rombongan pun..
    bw here..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala tak best la semua tak boleh kan CT ..Tq sudi singgah sini

      Delete
  4. semoga perjalanan lancar....mantap badan mase baby...geramm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehhe tq Wan ..Tu la masa kecik mmg mantoppp BAM BAM betul..

      Delete
  5. Insyirah nak pergi KL yer... Moga uminya tak risau sangat, Insha Allah semua selamat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe mau tak risau Zumal ..dia tak biasa la pergi mana2 tanpoa Umi dan abah huhuhhu..
      Tp dia ok jer Umi ni plak dup dap dup dap ..

      Delete
  6. hehe .. lawatan sambil belajar .. oke lah tuh.. in sha ALLAH , pergi lawatan sekolah, tak da pape lah kot. moga selamat pergi dan balik. tahniah buat aina , jaga diri bebaikk time lawatan tuh.. ~ :) salam jumaat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq leen ...Salam jumaat jugak dr Kak Lya

      Delete
  7. Insya Allah Aina baik2 je nanti. Mamavogue doakan perjalanan dia pergi dan balik selamat.
    Mak2 memang selalu takmo ngaku anak dah beso kan..hihih

    Balas kunjungan dari blog Mialiana
    Thanks sudi folo mamavogue :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Mama Vogue ..
      Terima kasih jugak atas kunjungan keblog Lya ..

      Delete
  8. Mmg hati ibu sentiasa risau je dgn anak2... Xpe lah... Insha Allah dia pndai jaga diri..dan moga selamat dalam pemliharaan Allah..

    ReplyDelete
  9. semoga perjalanan lawatan mereka semua selamat dan baik baik je kak..

    ReplyDelete
  10. even husna yang dah besar ni pon mama still risau klau keluar gi memana..
    sgt protective kan seorang ibu..:)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.