❤ Keadaan Suri Rumah ❤

February 16, 2014

Assalamualaikum ...
Salam Ukhwah Fillah ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Nak cter sikit tentang Keadaan Suri Rumah .. Sebab Lya pon sorang Suri Rumah maka nak cakap2 sikit la pasal Suri Rumah nie ...

Kekadang ada orang tanya kita, "Eh tak keje ke? Rugi nya belajar tinggi-tinggi tapi tak kerja"..Ni kalau yang mmg kenal kita dan tahu kita blajar setakat maner tinggi maner ... Biasa yg tegur camni mak2 sedara kawan2 terdekat dan jiran2 yg mmg tahu kita dulu mmg bljar tinggi hehehehe ... Ada plak yg kata sayang la masa sebelum kawin dulu kerja best2 tapi bila dah kawin berenti ..sayang tau .. Sayang kerja tak sama sayang suami dan anak2 . 

Kalau dulu sebelum kawin mmg Lya kerja ,tp lps kawin dan ada anak Lya brenti kerja sbb nak bg tumpuan pd suami dan anak2 ..Bukan tak leh buat kerja tapi bila fikir2 berkali2 suami pon mmg mampu tanggung kami anak beranak dan tak benarkan isteri dia ni kerja jd baik la tak yah kerja .. Lgpon bila dapat title SURI RUMAH sepenuh masa ni baru tahu beruntungnyerrr kita jadi SURI RUMAH .. Alhamdulillah ...Anak2 membesar depan mata,suami punya makan minum,anak2 punya keperluan terjaga sbb Umi sendiri yg uruskan .. Syukur Ya Allah ..

Tapikan ada satu .. Bila kita renung lama2 kita akan perasan rupanya ada masa kita jadi :

  • Tukang Masak,
  • Tukang Kebun,
  • Penyambut Tetamu,
  • Bibik,
  • Pengasuh,
  • Driver,
  • Tukang Cuci,
  • Guru Mengaji,
  • Cikgu / Ustazah,
  • Bodyguard,
  • Kerani 
  • Accountant
  • Budak Car wash
  • Tukang Urut
  • Nurse
  • Badut
  • Mak cik cleaner
  • Ladycare
  • Tukang dobi
  • Waiter
Tapi semua pekerjaan tu hanya dalam satu nama iaitu 'SURI RUMAH'
Haaa jangan ingat SURI RUMAH ni kerja senang yerr .. SURI RUMAH ni nama jer satu nama tapi semua kerja yang ader termasuk dalam list SURI RUMAH tau .. Kalau ader yg banyak2 tanya kenapa blajar tinggi2 tak kerja jawap la camni yer ... SURI RUMAH nipon kerja jugak ... kerja yang tak pernah habisss ...

❤ Hiasan Jerr .. Keadaan Kat Umah Lya Tak Pernah Pon
Camni ,Huhuhuhuhu ...  ❤
Bersabarlah wahai isteri, sesungguhnya pekerjaan yang paling banyak mendapat pahala adalah menjadi suri rumah, pahalanya melebihi segala pekerjaan di dunia .. 

SaYaNg SeLaLu,
Lya ❤ 

Artikel Menarik yang Lain

3 sang pencerita

  1. banyak keje suri rumah sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum dan salam singgah petang ahad sis...kerja sebagi surirumah adalah mulia...

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.