Neymar Paling Mahal Di Dunia

August 09, 2017

Neymar Paling Mahal Di Dunia | Dua tiga hari lepas anak anak KekYa duk sembang pasal BOLA SEPAK dengan En Hubby. Sekejap tu KekYa dengar nama Neymar pastu nama Cristiano Ronaldo pastu nama Pogba (nama ni buat KekYa gelak sokmo hahaha, cam pelik sikit bila sebut) dan ada lagi laa nama nama lain yang KekYa tak berapa nak kenal. KekYa kalau bab bab bola sepak ni memang KekYa layan jugak sebab anak anak KekYa hantu bola dan En Hubby pon minat bola. Diaorang layan tengok perlawanan bola sepak luar negara kat YouTube jer kalau hari minggu. Tapi bila KekYa dengar nama Neymar duk di sebut sebut KekYa pon pasang telinga jugak laaa nak tahu apabenda diaorang sembang. Neymar paling mahal di dunia. 

Perpindahan Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, Neymar Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 50 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia 2017, Pemain Termahal Dunia 2017, 9 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 10 Pemain Termahal Dunia , Paris Saint-Germain (PSG), Neymar, Barcelona, Gaji Pemain Bola Sepak Termahal Di Dunia , Paris Saint-Germain (PSG)

Neymar Pemain Bola Sepak Termahal Di Dunia


Perpindahan Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, Neymar Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 50 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia 2017, Pemain Termahal Dunia 2017, 9 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 10 Pemain Termahal Dunia , Paris Saint-Germain (PSG), Neymar, Barcelona, Gaji Pemain Bola Sepak Termahal Di Dunia , Paris Saint-Germain (PSG)

Akif dengan Iman peminat setia CR7 , diaorang banyak tahu pasal CR7 ... tapi bila nama Neymar naik di sebabkan perpindahan paling mahal di dunia diaorang pon tahu jugak.. Tak lain tak bukan abah diaorang la yang jadi wartawan sukan untuk diaorang ni. Bila tahu jer bab bab ni apa yang diaorang mula mula tanya kat abah diaorang. CR7 jatuh nombor empat laa abah? Ya laa nak ritu CR7 nombor 3, sekarang jatuh tempat ke empat lepas Neymar naik paling atas. Soklan Akif lagi best.. macam tau tau jer dia ni nak tanya soklan apa kat abah dia.. Abah, gaji Neymar seminggu mana mahal ngan gaji CR7? . Hehehe dia pasal gaji CR7 pon dia tau okey.. Memang dah boleh jadi wartawan dah anak KekYa ni. Abah dia pon dah banyak baca bab bab ni jadi mudah la nak menjawap ngan anak anak. 

Perpindahan Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, Neymar Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 50 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia 2017, Pemain Termahal Dunia 2017, 9 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 10 Pemain Termahal Dunia , Paris Saint-Germain (PSG), Neymar, Barcelona, Gaji Pemain Bola Sepak Termahal Di Dunia , Paris Saint-Germain (PSG)

Gaji Neymar Sikit Dari Cristiano Ronaldo  Ke ? 

Kalau ikutkan senarai pemain yang menerima gaji paling mahal setakat ni CARLOS TEVEZ RM178.6 juta setahun .. Ikut kira gaji Carlos Teves ni RM3.43 juta seminggu huhuhuhu.. Akif tanya lagi abih tu abah, Neymar berapa gaji dia .. sikit lagi ke dari CR7? Ke gaji dia lagi mahal dari CR7?  .. emm menjawap laa abah dengan soklan anak anak dia.. Abah dia cakap kalau tengok kat portal sukan yang update sekarang ni Neymar akan dapat gaji RM4.39 juta seminggu. Haa aa maknanya gaji Neymar laa paling tinggi dalam ramai ramai pemain dunia. Yo laa nak, gaji Neymar la paling tinggi dalam ramai ramai pemain yang ada di dunia. CR7 pon kalah. Bila abah diaorang tanya.. berapa gaji CR7 seminggu.. laju jer diaorang ni jawap. Tahuuu semua pasal CR7 .. Minat sangat laaa katakan. 

Perpindahan Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, Neymar Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 50 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia 2017, Pemain Termahal Dunia 2017, 9 Pemain Bola Sepak Termahal Dunia, 10 Pemain Termahal Dunia , Paris Saint-Germain (PSG), Neymar, Barcelona, Gaji Pemain Bola Sepak Termahal Di Dunia , Paris Saint-Germain (PSG)

10 Pemain Termahal Di Dunia 2017


1.    Neymar (2017) Barcelona ke PSG £198 juta
2.    Paul Pogba (2016) Juventus ke Manchester United £89 juta
3.    Gareth Bale (2013) Tottenham to Real Madrid £85.3 juta
4.    Cristiano Ronaldo (2009) MU ke Real Madrid £83.7 juta
5.    Gonzalo Higuain (2016) Napoli ke Juventus £75.3m
6.    Romelu Lukaku (2017) Everton ke Manchester United £75.3m
7.    Luis Suarez (2014) Liverpool ke Barcelona £75m
8.    Neymar (2013) Santos ke Barcelona £71.5m
9.    Alvaro Morata (2017) Real Madrid ke Chelsea £70.9m
10.    James Rodriguez (2014) Monaco ke Real Madrid £63 juta

Ok la ni sedikit sebanyak perihal bola sepak. Nak update lelebih pasal bola sepak ni KekYa bukan tahu sangat. Tak berapa nak ambik tau laa hal hal pemain bola sepak ni. KekYa tahu bab bab tengok bola time atas padang jer. Bab gaji, bab rumah pemain, bab penaja pemain, bab pemain duk mana mana tu kena banyak tanya kat anak anak KekYa. 

Artikel Menarik yang Lain

3 sang pencerita

  1. saya suka tengok neymar main bola sepak

    ReplyDelete
  2. kita bab2 bola ni memang laki je bagitau..haha

    ReplyDelete
  3. Banyak betul income pemain bola sepak international ni. Untung ada skil hebat, semua berebut hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..