Kakak Insyirah Join Kadet Polis

February 07, 2017

Kakak Insyirah Join Kadet Polis | Kakak join Kadet Polis ? Mula mula sebelum Kakak bagitau dia join Kadet Polis memang dia ada tanya.l Lya..Umi antara Kadet Polis ngan Pengakap mana satu pilihan Umi..Emm bila dia tanya gitu,aku dengan laju jawap ler Pengakap..Aku nak sangat sangat dia join pengakap..sebab masa sekolah rendah cikgu yang pilih bukan pilihan murid..Jadi aku cadangkan untuk dia..Kakak join la pengakap..

Tup tup balik rumah seminggu masa cuti CNY baru baru ni...dia cakap kat aku Umi kakak join Kadet Polis..Huaaaaa Kadet Polis pulak daaa..Dia cakap suka tengok seragam Kadet Polis nampak smart jer bila pakai..Kakak cakap cikgu bagi pilih dua pilihan..boleh la pilih mana mana yang kita nak..Pilihan kakak yang pertama Kadet Polis dan kedua Pengakap..Kakak dapat Kadet Polis...Ha aa laa dah tu pilihan pertama memang dapat laaa kan..



Ok nak jadi cerita masa cuti CNY tu jugak laa aku dengan en hubby bawak kakak beli pakaian seragam Kadet Polis..Kalau tak beli sekarang kan susah pulak sebab dia duk kat asrama..nak apa apa nanti susah kalau tak cari awal awal..Makanya pergi la cari dan jumpa satu kedai yang memang khas jual seragam untuk persatuan badan beruniform..Bila tanya harga untuk seragam Kadet Polis yang lengkap..Budak yang jaga kedai tu cakap RM250 untuk seragam lengkap termasuk kasut..Perghh mahal gak la kan seragam lengkap Kadet Polis ni ya..RM250 gitu..Bila aku cakap kat kakak harga tu kakak cakap ya la Umi cikgu cakap seragam Kadet Polis memang mahal..Huaaa dia pon tahu mahal..

Tapi cikgu tak suruh beli semua sekali cikgu minta belikan yang asas je..yang lain lain kemudian laaa..Oo gitu eaaa..ingatkan nak beli semua sekaligus..Kakak cakap tak perlu sebab bukan ada perbarisan pon lagi..tungu cikgu inform dulu guane guane..Ok laaa makanya aku beli yang asas jer la dulu..tapi yang asas tu kan dia punya butang hitam camtu jer..Aku tukar butang ngan butang besi..hehehe baru nampak menyerlah..pepandai jer tukar cikgu tak suruh pon.Lepas tukar semua butang baru la nampak cam seragam sikit..Butang besi tu boleh tahan mahal gak sebijik..Semua sekali 12 bijik..pastu belikan aksesori asas untuk letak kat seragam Kadet Remaja.Refer gambar atas sana..Ok tu jer la dulu..lain lain macam kasut topi dan sebagainya kakak cakap takyah beli lagi sebab tak tau lagi camne..Okey dah beli opkoss la kena bayar..Semua sekali RM140 plus skit skit lupa daa untuk pakaian seragam Kadet Polis dan jugak aksesori..Ok laaa bayar dan terus balik..



Sebelum bawak pergi asrama aku basuh sesiap dulu pastu minta kakak pakai..Ya laa nanti dia masuk asrama bilamasa pulak la Umi dia nak tengok dia pakai seragam ni..Makanya rajin pulak dia tukar baju ganti pakai seragam..Masa ni aku tak jahit lagi logo Kadet Remaja kat bahu..Pakai jer la dulu nanti sebelum bawak ke asrama Umi jahitkan..Bila dia dah pakai pakaian seragam tu memang nampak segak bergaya dah dia..suka la dia bila Umi cakap wah segak bergaya smart comel cute semua ada..Mula mula.tangkap sekeping gambar je kat dalam rumah..



Tapi seorang Umi mana boleh sekeping gambar je..ajak dia buat photoshoot kat luar jap..tengahari panas lit lit duk bergambar hehehe..Nasib la jiran jiran aku yang belah kanan kiri dan kat depan umah takde masa tu..boleh laa berposing sikit sikit..



Ok la boleh laaa..segakkkkk sesangat dah ni..Patutla dia nak sangat jadi Kadet Polis...Dia cakap pakaian seragam Kadet Polis smart laaa Umi..Nah pakai laa pakai jangan tak pakai..



Mata pon tak berapa nak bukak sebab cahaya matahari duk suluh muka dia..panassss..



Puas dah duk berdiri..kita posing duduk la pulak..Dengan Umi sekali terduduk kat depan tu.jadi jurugambar tak berapa bertauliah..Ok laaa sah dapat gambar gambar yang Umi nak...Boleh laa tukar baju semula...Tapi tukar ke baju ahad TESMAL sebab Umi nak tangkap gambar kakak pakai blazer hehehe...Nanti aku citer kat entri lain pulak la ya...Tq tau sudo singgah sini dan baca citer anak anak aku..Tq tq tq..

Artikel Menarik yang Lain

12 sang pencerita

  1. dulu suka pakai pakaian seragam ni..dulu nad pbsm, nampak smart..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo ya ke nad..anak lelaki kak lya PBSM gak tapi belum beli baju seragam lagi.

      Delete
  2. Dulu teringin nak pakai uniform macam ni tapi sekolah tak aktif sangat unit beruniform so terkubur harapan haha. comel je anak akak ni.

    ReplyDelete
  3. wahhh segak bergaya.. dah macam pegawai polis dah tu... :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..