Kasut Bola Untuk Iman Dan Akif

January 23, 2017

Kasut Bola Untuk Iman Dan Akif  | Cakap bab kasut bola,ni kali pertama Lya belikan kasut bola untuk anak anak.Selama ni belum pernah beli kasut bola untuk diaorang,kalau diaorang main bola biasa diaorang pakai kasut sukan jer takde pakai kasut bola pon sebab kawan kawan kat taman perumahan ni takde pon yang pakai kasut bola.Kan kalau anak kita jer main bola pakai kasut bola,pastu twrsepak plak kaki anak orang tak ke nanya pulak nanti..Jadi Lya memang tak beli laaa kasut bola untuk diaorang.




Tapi bila dua dua terpilih join Akademi Tunas,memang kena beli kasut bola untuk diaorang.Tapi mula mula Iman jer yang terpilih,Akif sekadar pemerhati jer laa..Jadi Lya hanya beli kasut untuk Iman jer..Masa beli kasut untuk Iman,Akif duk perati jer..Dia ada la jugak mintak kasut bola tapi Lya cakap lain kali la kita beli..belikan untuk abang iman dulu.

Senyum jer laa sebab dah dapat kasut bola idaman dia..Memang Lya dan en hubby beli ikut pilihan Iman.Kami beli kasut dan kelengkapan Iman kat Al Ikhsan Kemaman..Senang sebab semua dah ada kat dalam satu kedai tak perlu nak cari kat tempat lain..Jimat masa...

Taraaa Iman pilih NIKE ..

Tapi tak semua NIKE sebab pilihan untuk kanak kanak takde..stokin saiz kanak kanak pon takde yang NIKE punya,ambik mana yang ada jer laa..

Ha aa ni masa training bola..Seronok laa sebab semua baru..Bila dah lengkap camni seronok sikit nak main bola...Konfiden lebih ler tuuu..

Ni masa abang iman training..


SAMBUNG CITER AKIF pulak.....

Masa hari kedua Iman training,Akif pon dapat join jugak..Excited sangat dia bila dapat join sekali..Makanya malam lepas dapat keputusan tu Akif dah sibuk ajak pergi beli kasut bola.Tapi tak sempat sebab dah lewat dah masa tu..Makanya hari kedua training Akif pakai kasut sukan jer..Kesian pulak tengok dia,nampak kekok jer kat padang sebab dia tak pakai kelengkapan main bola..Umi ngan abah tak beli lagi...esok esok la kita beli nak yaaaa..

Dia takut takut sikit nak main..Sebab takut kawan tersepak kaki dia ngan kasut bola tu...
Keras oii kasut tu kalau kena kat tulang sakit oii...


Main sekadar layan perasaan jer laa nak...Tapi semamgat dia tinggi oooo..memang kental la kalau bab bab bola..Kaki bola la katakan.

Esoknya terus pergi Al Ikhsan lagi sekali ..cari kasut bola untuk Akif pulak..


Memula pilih stokin la dulu..Nak try sekali ngan kasut..kan beli kasut tanpa  pakai stokin dibuatnya kecik tak ke susah pulak nak kena tukar bagai..Ambik satu stokin cakap ngan budak Al Ikhsan tu akak bayar nanti ni nak try pakai ngan kasut senang sikit nak pilih..


Cer tengok dia punya khusyuk duk pilih tu..Dia berkenan NIKE gak..memula dia pilih Adidas warna hijau..tapi takde saiz..Makanya dia pilih NIKE jugak


Try dulu sebelum beli..Ambik kau cam model kasut bola daa dia..


Ok kira jadik..beli dan bayar..Ok bye dah dapat kasut bola,stokin bola dan jugak pelindung kaki.


Seronok ler dah dapat kasut..Pasni boleh berlatih bersungguh sungguh ya nak..

Taraaa..ni dia pilihan hati Akif.NIKE jugak macam abang iman punya..tapi dia punya lain sikit.

Kelengkapan untuk training bola..pasni dia kena lebih bersungguh sungguh laa main..

Jeng jeng jeng..kompidemmm sangat tu sepak bola bila dah pakai kasut bola..semangat sikit dia..Umi dia paling semangat gak ni siap masuk dalam padang hahaha..

Suka tengok dia main bola bila dah ada kasut bola sendiri..Alhamdulillah semoga terus maju dalam bola sepak..


Fuhhh lenguh dah jari jemari duk menaip..Rasa rasa cukup sini dulu laaa citer kasut bola iman dan akif..Nanti kita citer kisah lain pulak ya..Tq tau sudi singgah baca citer anak anak kita..Terima kasih daun keladi nanti ada masa singgah la lagi..

Artikel Menarik yang Lain

8 sang pencerita

  1. Wah kasut bola baru. Dah lama tak main bola hihi... Semoga adik Iman dan adik Akif jadi pemain bola sepak yang hebat nanti :) .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq CP..pasni CP pon kena main bola gak la hehe

      Delete
  2. Pergi pasar minum teh susu
    InsyaAllah PC singgah selalu

    Moga Iman dan Akif berlatih dan bermain bersungguh-sungguh ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq PC...komen atas CP komen bawah ni PC pulak..hehhe

      Delete
  3. Tahniah buat Iman dan Akif , main elok2 kay :)

    ReplyDelete
  4. yeayyyy dua2 dah dapat ,semangat haaaa

    ReplyDelete
  5. Iman punya Nike tu cantik sungguh kenan tgk corak tu...semangat bersukan bagus

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.