Insyirah Dapat Ke Sekolah Elit Terengganu

January 05, 2017

Insyirah Dapat Ke Sekolah Elit Terengganu |Alhamdulillah rezeki kakak dapat ke sekolah elit Terengganu. 2.1.2017 Lya check keputusan panggilan ke sekolah kawalan,alhamdulillah bila dah isi angka giliran keluar nama kakak kat skrin..Kakak dapat tawaran ke Sek Elit Mak Lagam,Kemaman Terengganu.


Mula mula dapat tahu,Lya tak bagitau en hubby lagi..terkejut jugak sebenarnya sebab cepat benar keputusan keluar..haritu masa tanya kat PPD Kemaman diaorang cakap dalam dua minggu..tup tup dah keluar..Jadi pening nak buat keputusan sebab kakak dah dua hari bersekolah di  Sek Men Agama Al Falah Kemaman.Semua benda dah beli buku tulis..dan yuran pon dah selamat bayar masa pendaftaran.Bila fikir balik dan tanya en hubby,en hubby cakap biar kakak yang buat keputusan..Makanya Lya cetak segala maklumat yang diperlukan dan juga surat tawaran..


Tengahari terus ambil kakak kat sekolah.Bila tunjuk surat tawaran Sek Men Elit Mak Lagam,mula mula reaksi dia biasa biasa je..takde la teruja sangat.Tapi dia duk tanya banyak soklan jugak laaa..Nak ke tak nak kena buat keputusan cepat sebab 3.1.2017 keesokan hari dah kena daftar..Mula mula kesian jugak kat dia sebab takde banyak masa nak buat keputusan..Ya laa keputusan kena buat cepat sebab esoknya dah nak kena daftar dan masuk asrama..Makanya nak kena beli baju sekolah baru dan jugak kelengkapan untuk asrama..

Lya dengan en hubby bagi dia bertenang dulu pastu fikir..Last sekali dia pilih Sek Elit dan bersetuju nak pergi.Lya dah suruh dia fikir semasak masaknya dan Lya dengan en hubby menerima keputusan kakak dengan hati terbuka..Ok dah dapat keputusan dari dia terus la ke misi mencari barang untuk asrama dan juga kelengkapan sekolah..Cepat sangat dan kami takde cukup masa nak main main..Siap semua beli barang dah dekat nak maghrib..Balik rumah solat maghrib dan malam tu jugak terus packing semua barang kakak...Alhamdulillah dipermudahkan urusan kami..Tq Allah.Ok nanti citer lagi..Banyaj benda nak citer sebenarnya tapi tunggu lain kali pulak Lya sambung..Tq sudi singgah blog Lya..


Artikel Menarik yang Lain

19 sang pencerita

  1. wah..tahniah..peluang terbaik juga tu kan sebab dapat masuk sekolah elit. tahniah sekali lagi..:)

    ReplyDelete
  2. Wah tahniah.

    Selamat bersekolah asrama ye

    ReplyDelete
  3. bagi dia buat pilihan sendiri tu terbaik untuk dia kan kak.. risau jugak, kalau kita buat keputusan dia terpaksa rela terima.. good luck kakak

    ReplyDelete
  4. wow.. sekolah elit tu.. tahniah..

    ReplyDelete
  5. salam admin. hehehe
    http://datoksirkronik.blogspot.my/

    tahniah.

    ReplyDelete

  6. My prayer for your little girl on her way to the sekolah elit. May Allah protect Nur Aina always and create her with a good future. Amin.

    ReplyDelete
  7. Tahniah...moga jadi anak yang cerdik, pandai & solehah

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.