Bila Kakak Masuk Asrama

January 10, 2017

Bila Kakak Masuk Asrama | Sejak kakak masuk asrama ni kan,ada adegan sedih kat rumah kita waktu pagi.Adegan sedih yang buat kita sendiri rasa nak menangis..Memang takle nak tengok laa setiap pagi Ahad bila nak ke sekolah je ada la adegan ni..Sebab pe pagi Ahad jer..sebab hari Sabtu kita jumpa kakak jadi pagi Ahad teringat laaa sangat sangattt..


Ok ni Lya nak citer kisah Akif sejak kakak insyirah masuk asrama.Masa mula mula kakak insyirah nak masuk asrama..akif punya menangis tak tentu arah jadinya..pagi sebelum hantar kakak kat asrama,Lya hantar akif ngan abang iman kat sekolah dahulu..Masa salam ngan kakak insyirah..Akif peluk kakak sekuat hati tak nak bagi kakak tinggalkan dia..Sedih sangat masa tu,Umi pon menangis sekali.Dia duk sebut kakak kakak kakak ..Sayang kakak sayang kakak..Menangis sampai tersedu sedan..Tak nak lepaskan kakak..Tapi dek kerana hari tu hari persekolahan,kena jugak laa lepaskan kakak..Air mata dia berjurai jurai peluk kakak.Kakak pulak naik sedih daa bila tengok adik gitu..Sambil jalan masuk kawasan sekolah sambil lambai kakak dan lap air mata..Memang dah macam drama slot akasia dah jadinya..sampaikan ada orang cakap budak tu nangis tak nak g sekolah..Emmmm sampai ati tau cakap anak kita gitu..Anak kita suka pegi sekolah laaa..Hehehe bukan nangis tanak pegi sekolah..

Balik dari sekolah terus tanya kakak camne kakak camne..kakak ok ke tak kakak makan apa..Adoii macam macam soklan bertubi tubi dia duk tanya hingga Umi abah pon pening mana satu nak jawap..Paling Lya tak boleh tahan sedih masa masuk waktu untuk solat maghrib..Ya Allah terharunya rasa bila dah selesai solat Lya intai kat bilik Akif doakan kakak.. " Ya Allah Selamatkanlah Kakak..Ya Allah Selamatkanlah Kakak..Ya Allah Ya Tuhanku Akif Sayang Kakak..Akif Sayang Kakak Sangat Sangat "..sambil dia duk doa sambil lap air mata..Sedih sangat tengok keadaan dia gitu..Sayang dia pada kakak,rindu dia pada kakak tak dapat untuk Umi terjemahkan dengan kata kata..

Hari Sabtu boleh jumpa kakak..Makanya jam 19 pagi kami dah tercongok kat TESMAL tunggu kakak..Alhamdulillah suka sangat dia dapat jumpa kakak..Nak tahu apa yang dia nak bagi kat kakak..Taraaaa dia simpan duit blanja sekolah dengan abang iman dan belikan kakak pizza mini kat Domino's...Suka sangat laa kakak adik adik belanja..Apalagi makan dalam kereta tak sempat sampai rumah...Bila sampai rumah boleh laa layan borak borak ngan kakak sambil Umi sediakan makan tengahari...

Petang dah nak hantar kakak ke asrama..Umi siapkan apa yang patut untuk kakak bawak ke asrama..Jam 5.15 dah gerak keluar daa..Masa hantar kakak..salam dan cium kakak..Muka Akif sedih semacam jer..Pisah lagi ngan kakak..Takpe laa kakak pergi belajar bukan pegi main main..Akif jangan sedih sedih..tu pesan kakak..

Esoknya pagi pagi dah meraung cari kakak..Adoilaa nangis lagi dia..Kesian pulak tengok dia lagu tu..Naik van sekolah sambil nangis nangis sebut nama kakak...Kita yang tengok ni jadi sedih jangan cakap laaa..Harap harap minggu depan Ok laa Akif..Biasa laa kot sebab dah terbiasa kakak ada..tetiba kakak takde tu yang dia jadi camtu kot..

Tiap hari tanya..bila kakak balik,jom pegi ambik kakak..Alahaiii Akif oh Akif...

Artikel Menarik yang Lain

11 sang pencerita

  1. Replies
    1. Hehehe diaorang mmg rapat sesangat tiga beradik..

      Delete
  2. kak..kita dulu masuk asrama pun nangis..mak pun sekali nangis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sama laa..anak masuk asrama mak nangis huhu

      Delete
  3. alahai kesian pulak, rapat sangat akif dengan kakaknya ni :D

    ReplyDelete
  4. Cik akak pula tumpang sedih..akif..hihi

    ReplyDelete
  5. rapat betul tu ,sampai nangis2 semoga kasih sayang ni sampai akhir hayat ye cik sue doakan...dua2 anak soleh solehah.

    ReplyDelete
  6. saya sekolah dulu pun gitu..tiap kali mak ayah hantar mesti nangis..walhal dekat je. tiap minggu datang lawat hehe. moga kakak dapat jadi contoh terbaik untuk adik adik nanti

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.