Pemadam Adalah Benda Yang Selalu Tak Lekat Dalam Kotak Pensil

December 31, 2016

Pemadam Adalah Benda Yang Selalu Tak Lekat Dalam Kotak Pensil | Cakap cakap mengenai prmadam..Bila ke sekolah,PEMADAM adalah benda yang selalu tak lekat dalam kotak pensil.Memang selalu hilang.Bawak hari ni,dua hari nanti mesti dah takde dalam kotak pensil.Bila tanya,mana pemadam..kawan pinjam tak bagi balik la..tak tahu laa tadi ada sekarang dah takde..jatuh bawah kerusi tapi bila cari takde pon..Memang selalunya camtu laa yang berlaku..Sepandai pandai diaorang jaga barang..bila cakap bab pemadam memang tak kalah dengan cerita PEMADAM HILANG..

Kekadang pening dah kepala bila fikir bab pemadam ni..Ya laa kan setiap kali menulis bila salah nak guna pemadam..sakit ati tak bila tanya pemadam mana..Pemadam takde.Adoii laaa jenuh laa kalau tanya asyik takde takde jer jawapan dia..Makanya nak lebih senang Umi beli sekotak laaaa buat stok kat rumah..Sekotak ni ada 48 pemadam..Tengok laa setakat mana boleh bertahan dengan sekotak ni.



Nak tanya jugak laa kat korang,pemadam anak anak korang selalu jugak ke hilang..Apasal pemadam jer yang selalu hilang..Kalau aku tanya Akif apasal pemadam jer yang selalu hilang..Satu jawapan dia,sebab pemadam kecik mudah laa hilang suka menyorok tak jumpa jumpa..Satu lagi jawapan dia,sebab pemadam ni kan getah...dia suka main lompat lompat..sebab tu la mudah hilang..Gitu pulak dah...Iya laa nak oiii..macam la pemadam tu ada kaki main lompat lompat bagai...sekali dengar jawapan dia nak tergelak pon ada..adoiii laaaa.

Sekian kisah pemadam untuk kali ni..Esok lusa kita jumpa lagi dengan kisah kisah yang lebih menarik...Hehehehe skema la pulak...Ok la dah tamat da kisah pemadam..

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 sang pencerita

  1. banyak tu. lela yang dah masuk u pun pemadam tetap tak lekat. last2 takpayah beli terus tapi kena pakai jugak nakpadam drawing

    ReplyDelete
  2. Kecik2 dulu selalu gak hilang kak. Xtau la mana perginya ntah

    ReplyDelete
  3. dulu masa saya sekolah selalu main game lawan pemadam....jadi pemadam selalu ada tak perlu beli hehehee....

    biasalah kan sekolah rendah ni mesti hilang....dan masuk menengah nanti baru pandai jafa barang sendiri

    ReplyDelete
  4. tulis nama beso2 kak kat pemadam tu.

    hihihi

    ReplyDelete
  5. kami kerat 2 utk anak2. hahaha.. asyik hilang sangat

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Hahaha kena bli byk snang tak perlu nak g bli lg bila hilang..

      Delete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!