Dulu Dulu Tanpa Gadget

December 16, 2016

Dulu Dulu Tanpa Gadget | Zaman Lya dulu masa kecik kecik memang tak pernah kenal dengan handphone dan permainan yang canggih canggih.Tapi zaman kami dulu memang seronok dan sangat indah untuk di kenang..Bila teringat kembali..Alangkah rindunya zaman kecil dulu..Segalanya cukup sederhana..


Hahaha ingat dulu...jangan asyik duk tengok sangat kalau bulan mengambang..bahayaaa..


Hehehe aku pernah lalui zaman kad raya..kawan duk sebelah dalam kelas yang sama pon aku bagi kad raya..siap pesan tau..Nanti balas kad raya aku ya...



Dulu aku antara budak pompuan yang suka main buah getah..Cari buah getah pastu main laga buah getah..Paling win titik lilin kat dalam buah getah tak nak.bagi pecah time main laga buah getah..Adoii laaa bila ingat balik..nak tergelak pon ada..


Hahaha dulu dulu abang kakak yang ada kat kampung aku suka sangat hantar gambar kat majalah URTV .. Pastu bila masuk jer gambar dioarang kat dalam majalah memang riuh laa orang duk beecerita..


Ni antara aktiviti wajib aku dan gang gang..Memang kuat mandi sungai..Tak cukup.main lomoat lompat dalam air..Kuak kupu kupu kuak lemtang bagai..siap panjat pokok rengas tau terjun dalam air dengan pelbagai gaya menarik mengalahkan penerjun antarabangsa..Aku rasa la kan,kalau penerjun penerjun sekarang ni tengok gaya terjunan kami masa tu..sah sah la diaorang menangis tak berirama gamaknya...



Hahaha yang ni cam lawak sikit..Zaman sekolah dulu biasa laa ada gang yang bagi surat dengan ayat ayat jiwang nak mampus .Baca pon boleh gelak sakan..Pastu surat tu pulak wangi semacam sebab tabur ngan bedak..Hehehe kelakar tak kelakar tak ?? 


Dulu masa kecik kecik.. kedai runcit kat sebelah rumah aku jer..Terjebak jugak la ngan main tikam tikam ni.Simpan duit nak main tikam tikam..Kalau mak ayah tahu memang carik nahas la jawapnya..Makanya time nak g kedai slow slow keluar takut mak ayah sedar hehehe..


Nostalgia sangat bila ingat ingat balik..Rasa nak kembali ke zaman kecik kecik dulu...Korang yang sezaman ngan aku mesti pernah lalui semua kat atas ni kan kan kan..Hehehehe ...

Sumber Gambar : Stokin Tidur

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 sang pencerita

  1. Kenangan zaman kita kanak-kanak memang best..
    Walaupun tak ada gadjet kita tetap membesar.. malah lebih seronok dan lasak.. rindunya..

    ReplyDelete
  2. andai dapat ku undurkan masa...

    ReplyDelete
  3. Ju, kakk & abg lalui zaman ni. sgt2 mgimbau kngn bila tgk ni smua =D

    ReplyDelete
  4. Rindu sangat-sangat ngan zaman ni. Hehehe... walaupun tak pernah hantar gambar kat URTV tu. :-)

    ReplyDelete
  5. alhai rindunya zaman dulu.. semua ni da mersa

    ReplyDelete
  6. sempat jgk aina lalui pengalaman2 tu. rindunyaa lahai.

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!