Jangan Rampas Ayam Akif !!

November 08, 2016

Jangan Rampas Ayam Akif | Semalam punya cerita.Semalam balik dari sekolah Akif buat muka..Bila dia dah buat muka ala ala tak puas ati gitu,Lya memang tau daaa..ni mesti ada yang tak kena kat sekolah ni..Emmmm gitu laa peel dia kalau ada benda yang dia tak puas hati atau tak suka atau ada gaduh gaduh gan kawan kat kelas.

Ok Umi tadah telinga kejap..Ok meh sini,apa citer ya anak Umi arini,balik sekolah buat muka,muka masam,muka kelat,muka ketat apa kes ? ..Nak citer kat Umi tak?..Nak citer tak ? Anak bongsu Umi kalau buat muka cam gini mesti ada benda berlaku kat sekolah kan kan kan..Okey citer kat Umi boleh,kalau diam seribu bahasa camne Umi nak tau..Umi bukan boleh baca fikiran anak Umi ni..Lau Umi boleh,umi dah baca dah ni.Umi tak tanya dah..Okey Umi nak dengar cer citer skit pon takpe..Bagi hilang skit muka kelat tu..Tak hensemm aihhh buat muka kelat cam jambu tak cukup masak gitu..

"Umi tadi masa kat kantin kan Akif makan nasi ayam kan,pastu kawan Akif  F..... dia kan ambik ayam dalam bekas Akif..Dia ambik ayam Akif Umi..Akif makan nasi saja jer Umi,takde ayam..Dia rampas jer dalam pinggan Akif.." Akif dah marah dah tapi dia ambik jugak..Akif cakap jangan la rampas ayam Akif tapi dia tetap tak bagi balik..Dia makan kat dia huhuhu..Akif nak buat camne lagi Umi..


Gambar cilok dari Mr Google..Takde kena mengena ngan Nasi Ayam Akif..Sekadar hiasan penyeri suasana..


Allahuakbar masa tu kan dalam hati ni kan rasa nak marah marah sangat nak jumpa jer budak yang rampas ayam Akif tu..Dah la dia ambik makan untuk dia boleh pulak dia main rampas dalam pinggan gitu..Aisshhh budak ni memang melampau betul laa..Kesian kat Akif..Haishh cam nak pegi sekolah jer nak WARNING !!! Nanti kan dia buat lagi..Kalau kita dekatkan diri ngan dia bagi WARNING maybe lain kali dia tak buat dah..Huhuhu kesian Akif makan nasi saja jer takde ayam.Alololo sedihnya Umi dengar dia citer..Nasib Umi tak nangis jer..Tapi takpe laa Umi buat nasi ayam lain kali,Umi goreng ayam banyak banyak untuk anak Umi..Takmo buat muka sedih muka kelat lagi daaa...

Lepas dah citer dan sesi luah rasa tu kan..barula muka Akif ok..Baru ada mood nak citer hal peperiksaan..Semalam peperiksaan BM,Akif cakap kacang jer BM..Ok la kalau dah kacang tu senang laa tu kan..Harap harap dapat A okey..Dah citer itu ini dia lupa dah pasal ayam dia yang kena rampas tu..Tapi kepala Umi ni duk berputar putar teringat citer dia..Ya laa hati mak mak ni lain sikit...Tak gitu korang ..


Artikel Menarik yang Lain

10 Sahabat Setia

  1. kesiannya,

    tp ada parent anggp dme budak budak. walhal bnda tu kena didik dri awal agar tak berperangai mcm tu. tp kt taktau kan.

    apa pun gmbr tu menarik perhatian yui..huahuaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp kena didik awal2 dari kecik..kalau kita tak tegur takut dia selalu buat susah laaa nanti..

      Delete
  2. Alahai...pulak dah macam tu...kesian Akif..sabar ya Akif..sesekali kena pantau juga tu kat sekolah..takut hari ni budak tu buat pada Akif..esok lusa buat pada budak lain pulak...

    ReplyDelete
  3. hai jenjalan sini :)
    btw saya tag sis hehe, https://azraq-hydrangea.blogspot.my/2016/11/mega-giveaway-by-bloggers-family.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sudi jejalan sini..ok nnt akk tgk ya..

      Delete
  4. La siannya akif. Tak pe nanti datang sarawak makcik belanja ayam goreng kefci..nak tak...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alololo mak cik Nao Mei nak blanjer laaa hehehe jauhnyer nak g Sarawak..Nak laa naper tak nak plak tapinjauh bebenor laa mak cik hehhee..Hehehe tq cik akak sudi singgah sini

      Delete
  5. Hahaha kua dah side protective seorang umi.

    ReplyDelete
  6. Allah.. kesiannya akif... Tu dh kena buli tu gayanya tuh..

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.