Aku Dan Minyak Angin Cap Kapak

November 01, 2016

Minyak Angin Cap Kapak ni kan memang legend..Seingat ingat Lya laa kan,sejak Lya kecik lagi Minyak Angin Cap Kapak ni dah bertapak kat rumah Lya..Kat rumah orang lain Lya tatau laa tapi sejak kecik memang Lya suka dengan Minyak Angin Cap Kapak...Minyak Angin Cap Kapak ni kan dia punya feel lain macam jer bila guna..Boleh jadi addicted tau sebab selalu sangat guna..Bukan boleh jadi tapi dah addicted bebenor dah ngan Minyak Cap Kapak..

Kalau nak tido kan, takde Minyak Angin Cap Kapak mula laa resah gelisah jer hati..Rasa macam ada yang tak kena jer..Kekadang sesaja jer pakai Minyk Angin Cap Kapak sebab suka bau dia,walaupon takde sakit apapon..Pakai sebab suka .. Biasa kalau Lya sapu Minyak Angin Cap Kapak mudah jer lena..Ya laaa sebab ada rasa berangin berangin gitu..Rasa best jer bila sapu kat kepala hidung dahi dan belakang leher.Sangat sangat selesa..



Nak jadi cerita..baru baru ni hingga laa ke hari ni,kiranya dalam seminggu lebih dah Lya sakit kepala dan urat leher bengkak..Dah pergi klinik tapi takde apa apa kata Doktor emmm..Makanya hari hari laa duk sapu Minyak Angin Cap Kapak..Kalau tak sapu sakit jer rasa leher nak kalih sebelah kanan kiti pon sakit..rasa cam tersalah urat tekak pon ada..Tapi bukan..Sebab yang ni sakit leher sekali pakej ngan sakit kepala..Bila tekan tekan jer kat leher terasa sakit tu kat kepala..Huaaa sakit sesangattt  ..



Makanya dek kerana sakit sampai lebih seminggu dah..Banyak bebenor laa Minyak Angin Cap Kapak yang tinggal botol je.Minyak dah takde..Lya ni kan jenis kalau sapu bukan sapu sikit sikit..Alang alang dah sapu..memang sapu bersih la orang kata..Makanya banyak ler botol kosong Minyak Angin Cap Kapak kat runah Lya..Ni kira sikit jer ni..Kalau campur dengan yang lama lama duk simpan memang penuh laaa sebakul gamaknya botol Minyak Angin Cap Kapak...

Untuk sejarah buat pertama kalinya Lya beli Minyak Cap Kapak yang bersaiz besar..Ya la En Hubby cakap asyik abis abiss abiss jer minyak cap kapak awak tu..Nah beli yang besor terus la senang..Botol paling besar En Hubby beli..Senang katanya susah sikit nak habis..Takpe la beaor ke kecik ke janji ada Minyak Cap Kapak time sakit kepala..Kalau takde rasa serba tak kena..Kiranya Minyak Cap Kapak ni peneman setia Lya laaa ..Kalau g mana mana mesti bawak kat dalam handbag..Senang nak guna jer ada..Tak de laa teraba raba duk cari time nak guna..


Artikel Menarik yang Lain

3 sang pencerita

  1. Saya pun pengguna setia minyak angin cap kapak... Serba tak kena kalau xde...

    ReplyDelete
  2. Babah PC pun fanatik minyak cap kaoak ni kak...kalau batuk disapunya kat leher...alahai...kalau kena gigit nyamuk ke...disengat lebah ke..pun disapunya minyak cap kaoak..PC pun dah terbiasa...kembung perut sapu minyak cap kapak..

    ReplyDelete
  3. haha... suami sy pengguna minyak cap kapak ni.. saya pula tak boleh bau langsung minyak nih.. haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.