Rindu Yang Tak Boleh Nak Tafsir Dengan Kata Kata

October 04, 2016

Huaaa rinduuuu..Rindu serindu rindu rindunya...Dah macam lagu zaman SPOON dulu dulu dah..Ingat tak ingat tak lagu Rindu Serindu Rindunya..gitula perasaan aku sejak Kakak Insyirah takde kat rumah ni..Baru sehari kakak takde aku dah jatuh rindu giler giler teringat kat dia..Mesti korang cakap aku melebih lebih..tapi takpe laa aku tak kisah sebab aku tahu sangat peel aku bila berjauhan dengan suami dan anak anak..Rindu tu bertandang dan sukar nak tafsirkan macam mana..Ok ni hari pertama kakak Insyirah ikut rombongan sekolah..Ada lagi tiga hari..Arini Insyirah kat Melaka..tengahari esok akan bertolak ke Selangor..



Semalam masa hantar Insyirah naik bas aku dua tiga kali gak naik sekali dalam bas..hehehe lepas salam salam lepas salam salam lagi..pastu peluk cium bagai..pastu siap pesan itu pesan ini..Macam macam pesanan penaja laa aku bagi kat anak sulung aku tu..Al maklum laa anak nak jalan jauh..Jauh dari aku dan jugak en hubby jugak..Aku duk epsan kat cikgu dalma dua tiga kali gak laa suruh tengok tengokkan anak aku tu..Ya laaa selama ni paling lama dia tinggalkan aku 3 hari dua malam sebab berkhemah kat sekolah..Tupon malam malam aku ngan en hubby g usha kat luar pagar sekolah hehehe...lawak betul laaaa...Pastu paling jauh Insyirah tinggalkan aku ngan en hubby dan adik adik dia masa dia pegi lawatan ke KL tahun lepas...Sehari jer malam dah balik..tupon aku rindu giler..siap tepon berkali kali sebab nak pastikan dia selamat..

Insyirah ..Buat Umi Terkejuzzzz Lagi ..

Kakak Insyirah Ke Kem Kepimpinan Dan Kecemerlangan Pelajar




Kali ni dia pergi dalam 5 hari..Semalam bertolak..7 haribulan 10 baru balik..Tupon malam jam 12 jangkaan tiba kat rumah....Mahu aku tak rindu..Anak aku tu memang 24 jam ngan aku dan aku boleh nampak dia depan mata..Bila tak nampak aku macam tak keruan pulak dah..Bukan aku jer..En hubby pon macam tu jugak..kejap kejap tanya kejap kejap tanya..alahai kekadang nak makan pon mai teringat..Nak jadik citer pulak arini aku buat nasi ayam..Bila kakak tanya Umi masak apa...aku cakap nasi ayam..Waohoo sedapnyerr..feberet dia jugak tuuuu..Alahai sedih plak aku ..padahal kat sana dia makan bukan tak makan..hahaha mak mak sangat laaa ni..Aku la mak mak ituuuuu...Jiwa mak mak ni kan memang takle laa pisah pisah ngan anak..Tambah tambah anak perempuan aku sorang tu jer setakat ni..Rindu aihhh..ri du yang takle nak gtau ngan kata kata..Camne nak terjemah erti rindu ni..aku boleh cakap mak mak yang ada anak jer tau perasaan ni..Makanya dek kerana rindu kat dia..Penghubung aku dan dia..WhatsApp dan jugak Call..Arini saja ntah berapa kali laa aku duk call dia sampaikan dia naik pening dah dengan gelagat aku..Tapi takpe laa dah memang peel perangai aku lagu ni..Takle pisah jauh ngan anak..biasalaaa kan kan kan..Umi nak nangiss laa rasa..Rinduuu sangat..Dek kerana rindu aku mintak Insyirah pass sekeping dua gambar dia untuk tatapan aku dan jugak en hubby..




Taraaa sekeping gambar untuk Umi..bukan setakat kat phone aku dia hantar gambar..kat phone abah dia pon dia hantar..Alahai comel jer dia..Biasa kalau selfie2 ni dia ajak aku sekali jadikan wefie..hehehe..Dah besar dah anak perempuan Umi..Rinduuuu laaa rinduuu..

Bukan setakat hantar gambar dia..Siap hantar gambar baju yang dia belikan untuk adik adik sekali..Siap tanya ok ke tak ok ke tak..Amboi dah pandai dah beli baju untuk adik adik..Adik adik apalagi tak sabar dah nak jumpa kakak..24 jam duk tanya kakak...Masing masing dah rindu nak tengok kakak..nak gaduh ngan kakak..nak main main ngan kakak..Tak sabar tunggu 7.10.2016 kakak balik..Ok laaa sini jer coretan Umi malka ni..Umi doakan kakak selamat kat tempat orang..Selamat pergi dan selamat balik ya sayang..Umi abah iman dan adik akif sayang kakak..rinduu kakak... I LOVE U 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dan seterusnya...Mmuaahhh mmuaaaah..Love u kakak..Agak agak aku ni boleh tidur ke idokk malam ni duk teringat kat dia..Semalam pon duk teringat ingat jer..

Artikel Menarik yang Lain

2 sang pencerita

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.